filmpje+groen scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Berichten
613
Ik heb een bizar probleem: Ik heb windows update gedaan, daarbij werd mij gevraagd een software upgrade te doen ten einde windows update nog beter te kunnen laten functioneren. Ok ik doe dat en laat alles updaten. Het probleem is als ik daarna filmpjes wil afspelen in een webpagina ik een volledig groen filmpje krijg. Als ik systeemherstel doe tot voor de update is het terug in orde dus ligt het wel degelijk aan de microsoft update! Het probleem doet zich wel pas voor als ik 2 filmpjes tegelijkertijd afspeel. Ik heb ook al nieuwe codecs ed geinstalleerd maar dat helpt allemaal niet, het enige dat helpt is terug gaan met systeemherstel tot voor de microsoft update. Iemand hetzelfde probleem en/of een verklaring en/of oplossing?
thanx
 
Sorry ik heb gelogen het ligt niet aan windows update. Het probleem is dat hij het soms wel heeft en soms niet en toevallig leek het even of het aan de updat lag. Niet dus, maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost. Nieuwe codecs installeren helpt ook niet.
Wat kan ik nog doen??
 
nog even wat extra informatie:
-het gebeurt alleen bij het afspelen van filmpjes in mijn browser (ie)
-het gebeurt nooit als er slechts 1 filmpje wordt afgespeeld, er moeten dus versch. filmpjes afgespeeld worden om het probleem op te lossen.
-direkt na het opstarten van de pc doet het probleem zich niet voor, wel na een 2e keer proberen.
-heb alle codecs al gep^robeerd zonder effect
-het probleem doet zich ook voor als ik een andere player (bv bsplayer) gebruik
-als ik firefox gebruik blijft het probleem zich voordoen

niemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Zijn dat windows media streams of quicktime streams of?

James :)
 
het gebeurt bij windows media streams, maar ook als ik een media stream aan 't bekijken ben en een wmv-file van op mijn harde schijf bij open.
 
Deinstalleer eerst alle videocodecs in apparaatbeheer, installeer daarna het K-Lite mega codec pack, kijk goed hoe je deze configureerd, kan op zich geen kwaad, maar de kans is dat je de associaties moet herstellen, b.v. geen mediaplayer classic installeren, anders opent alles met dit progje.


http://www.codecguide.com/download_mega.htm
 
Ik heb al eens geprobeerd met k lite mega codec pack, maar zonder eerst de codecs te deinstalleren, kan dit verschil maken? Zo ja kan u me vertellen hoe en waar ik die videocodecs juist moet deinstalleren, want daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee en ben bang iets verkeerd te doen.
greetz + thanx
 
luden zei:
Ik heb al eens geprobeerd met k lite mega codec pack, maar zonder eerst de codecs te deinstalleren, kan dit verschil maken? Zo ja kan u me vertellen hoe en waar ik die videocodecs juist moet deinstalleren, want daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee en ben bang iets verkeerd te doen.
greetz + thanx

Configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer, besturing voor geluid video en spelletjes, videocodecs, eigenschappen, en daar alles deinstalleren.

Eventueel ook alle bestanden met een ax extensies uit de windows\system32 map weggooien\verwijderen.

Er zit ergens een codec dwars, en met alles eraf en het K-lite codecpack erop werkt alles weer naar behoren, overigens zit de xvid codec hier ook in.
 
Mercikes zal straks ff proberen want zit nu op andere pc!
groetjes
 
kan de codecs niet verwijderen, ze komen steeds terug!
 
heb dan nog eens geprobeerd om k-lite mega codec pack zo te installeren, maar dat helpt ni. OOk drivers van scherm en grafische kaart updaten helpt niet.
 
Die Xvid-codec al geprobeerd, zoals ik aan gaf?
 
luden zei:
kan de codecs niet verwijderen, ze komen steeds terug!

Met alle media progjes op uit?

Er zit gewoon ergens een codec dwars te liggen, die aangesproken wordt als het mediabestand wordt aangesproken.

Heb je ook de flashplayer, shockwave van macromedia en java opnieuw geinstallerd, omdat je het hebt met filmpjes op internet, of heb je het ook met andere videobestanden?
 
ja kheb het ook als er online al een filmke loopt en ik laat offline een wmv'ke afspelen. Dan krijg ik bij deze laatste datzelfde groen schermpje. Ik begin me er al bij neer te leggen, want het is alleen als ik 2 filmkes tegelijk afspeel en welke oen (ik dus) speelt er nu 2 filmkes tegelijkertijd af. Tis trouwens ook toevallig dat ik het ontdekt heb, misschien is het probleempje er al lang. Heb trouwens om te proberen eens een systeemherstel gedaan naar een maand terug en da loste het prob niet op.
Als er toch nog suggesties zijn, zijn deze welkom, want ge kent da he,de vraag "hoe zou da nu komen" en ge blijft zoeken tot ge een oplossing hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan