ondertitelgenerator?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jheroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Berichten
2.102
mensen bestaat er zoiets als een ondertitelgenerator? dus zeg maar je hebt een duitse of engelse ondertiteling in een bestand, kan je die dan in een progje inladen die er dan een vertaling van maakt?
bestaat dat sowieso?
 
euh niet echt, want dan krijg je iets als 'buitenlands nederlands' met een hele foute zinsbouw en soms valt dan het hele idee van de film weg daardoor...
 
dominiqu3 zei:
euh niet echt, want dan krijg je iets als 'buitenlands nederlands' met een hele foute zinsbouw en soms valt dan het hele idee van de film weg daardoor...
jawel maar dan is het nog slechts een kwestie van bijwerken ipv een complete ondertiteling handmatig omzetten
 
maar sommigge gesproken zinnen missen hun effect dan vandaar dat alles handmatig word vertaald...
 
als je elke zin moet verbeteren door de woorden op de juiste plaats te zetten, en de woorden die niet gebruikt worden moet vervangen door "alledaagse" woorden, ben je beter af als je gewoon een nieuwe sub maakt...
die vertaal-progjes die men kan vinden, bakken er niks van. volgens mij is een "universeel" vertaal-programma ook ni mogelijk, door het feit dat zowat elke taal z'n eigen woord-volgorde en woord-speling heeft...

een goed vertaal-progje voor bv engels --> nederlands, zou moeten geschreven worden door een nederlander (of vlaming) die perfect engels kent.
een goed vertaal-progje voor bv duits --> frans, zou dan weer moeten geschreven worden door een fransman die perfect duits kent.

veel uitleg dus, waar je spijtig genoeg ni veel aan hebt... :D
ik ken het probleem met de subs... ik zit 'r ook dagelijks mee te knoeien. en dan eigelijk ni eens voor mezelf, maar voor m'n vrouw. ikzelf spreek, lees, en schrijf 6 talen... geen subs nodig, dus. maar 'k moet er wel telkens een zoeken/synchen/maken alvorens ik een film kan zien, samen met m'n vrouwtje... :rolleyes:

franco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan