Netwerkadres verkrijgen blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Baia*

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Berichten
438
Dag,

Vandaag een hele set draadloos internet aangeschaft maar één klein probleem. Router + Modem (allebij sitecom) is goed aangesloten.

Computer 1+2:
Win XP SP2, sitecom netwerkkaart...geen probleem

Computer 3:
Win XP, SP2 sitecom (zelfde als hierboven, nieuw gekocht) heeft het probleem dat wanneer er een beveiliging op het draadloze internet komt (wep of wpa-psk) dat de verbinding blijft steken op: "Netwerkadres verkrijgen". Computers 1 en 2 hebben hier geen last van.

De netwerkkaart al verschillende malen opnieuw geïnstalleerd maar ook dit werkt niet en onbeveiligd willen we ook niet zijn.

Wie weet hier een oplossing voor want ik zit met mijn handen in het haar?

Jeroen
 
Dit schreef Upsidaisy eens m.b.t. twee Speedtouch routers:

Je moet in de range van de Speedtouch ip-nummers gaan zitten want dat is je Gateway (10.0.0.138) maw afhankelijk van zijn instellingen in de pool 10.0.0.15x of daarbuiten (maar geen 10.0.0.138)

Misschien kun je het toepassen op jouw routers.
De Sitecom van computer 3 moet dus een ip-nummer krijgen dat in de range van die van comp 1 sidecom ligt. Als het maar niet het nummer van die router is. (je gebruikt dus niet het nummer waarmee je op pc 1 in de adresbalk contact zoekt met de router )
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp....

Zonder beveiliging werk het wel.....!
en met beveiliging werk het niet....?

Als dit zo is zou ik de beveiligings instellingen maar goed controleren en evt. de encryptie sleutel opnieuw invoeren.
Heb je toevallig nog een MAC beveiliging ingesteld zit daar misschien nog een type foutje of misschien helemaal geen MAC adres vermeld van de probleem pc..?

Zo maar even wat suggesties,

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan