Winamp Shell (rechtermuis) aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik heb dus Winamp geinstalleerd, en niet voor het eerst. Ik ben gewend dat als ik op de rechtermuisklik als ik op een mp3tje sta dat ik in het menu van de shell kan kiezen...dat ie moet afspelen met Winamp en ook kan ik dan kiezen dat ie alles in die map kan afspelen in Winamp en ik kan dan zelfs kiezen dat ie andere mp3tjes in de wacht kan zetten.

Nu echter lukt dat niet...meestal is dat toch standaard, maar op een of andere manier krijg ik het nu niet voor elkaar. Ik heb diverse aanpassingen geprobeerd maar njente...

Wel blijft die WMP erin staan maar daar zit ik niet op te wachten omdat ik dat ding niet wil gebruiken als zodanig....

Wie kent Winamp door en door en of weet mij te vertellen waar ik kan lezen hoe dat aan te passen?

:thumb:
 
Als je in Winamp op ctrl+p drukt en dan links onder 'general preferences' op 'file types' klikt, krijg je rechts de mogelijkheid om mp3 te associëren met Winamp en kun je ook het contextmenu voor een map aanvinken.

Als het goed is krijg je daarmee je opties weer terug.


Vr.Gr. Egel.
 
Laatst bewerkt:
Helaas...te vroeg gejuigd...ik had em, maar hij "springt" terug...en krijg em niet goed!
:(
 
crazyheels zei:
Helaas...te vroeg gejuigd...ik had em, maar hij "springt" terug...en krijg em niet goed!
:(
Bedoel je dat het na opnieuw opstarten weer ongedaan is gemaakt?

Kijk even bij WMP: menu extra > opties > indelingen, en vink daar de geluidsbestanden uit.

Je zou ook nog 'Restore file associations at Winamp start-up' kunnen aanvinken. Maar dan werkt het pas nadat je Winamp al een keer hebt opgestart.


Vr.Gr. Egel.
 
Vandaag weer bezig geweest, maar het blijft gek...ik heb Winamp gedeinstalleert, echt alles weggehaald, alles opnieuw geinstalleerd maar als ik op een map klik dan staat er netjes dat ie kan worden gedraaid in Winamp...maar dan opent ie soms in WMP....en vanaf dat moment staan de commandoos niet meer van Winamp...en andere mappen doen het weer wel....t is onduidelijk. Alles gedaan zoals je adviseerde, echt alles...

Heb ook nog Sonic eropgezet...en die staat gewoon in de shell, bij alles....

'k snap het dus niet!

:thumb:
 
Heb je Xp? Als je dan een Mp3 rechtsklikt en kiest voor "openen met" dan Winamp kiest en "altijd openen met" aanvinkt helpt dat misschien.

Onder W98 kun je shift-rechtsklikken en "openen met" kiezen.


Vr.Gr. Egel.

P.s. Als je de vraag weer op "niet opgelost" zet heb je meer kans dat je vraag gelezen wordt. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan