poptray (24 uur potbode)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Berichten
689
In een computerblad werd “poptray”aangeraden. Hiermee kun je op de server je mail bekijken en eventueel verwijderen. Ook wordt een nieuwe e-mail op je scherm aangekondigd.
Programma geïnstalleerd en gegevens ingevuld, zoals in mijn geval https://webmail.casema.nl. Op een klein venster kreeg ik de mededeling “socket error # 11004” Dit opgezocht in google en er wordt aangegeven een IP adres in te vullen. (Althans dat begrijp ik als leek) Gemaild met Casema. Antwoord: dit programma wordt door ons niet ondersteund”. Dat vind ik vreemd, want als ik het adres intik in de adresbalk van firefox kom ik in mijn mailbox. Houdt Casema dit bewust af, zonder dat expliciet aan te geven of moet ikzelf achter het IP-adres zien te komenzodat het wel werkt? Groet,
 
Bertus;

Dat klopt. Ik herinner mij dat; maar volgens mij gaf dat programma geen seintje als er een nieuw bericht was
 
Bazar zei:
Bertus;

Dat klopt. Ik herinner mij dat; maar volgens mij gaf dat programma geen seintje als er een nieuw bericht was
ja wel hoor geeft melding bij nieuw bericht ,je kan zelfs het geluidje zelf instellen wat je wilt horen
 
Bertus.

Ik wil nog even op jouw mailwasher ingaan. Ik hoop dat het na "sluiting" nog lukt. Bij installeren detecteerde het program nog twee oude hetnet adressen. Bergrijp ik niks van. Overigens zonder vebinding. Bovendien opent het programma in Outlook en ik wil Outlook expres. Kan nergens de mogelijkheid tot verandering vinden.
 
Confictus.

Jij praat over een zeer koddig en wellicht geavanceerd programma. Ik wil mailwasher gelijkluidend installeren maar dat lukt niet. Bovendien begrijp ik er niets van dat nog steeds twee (overigens niet te openen) hetnet adressen op mijn pc staan.
 
Waarschijnlijk blokkeerd HetNet de mailserver vanaf een andere verbinding dan die van hun. Dat doen wel meer providers om te zorgen dat ze aan je verdienen door je inbeltikken (bijv)
 
Dat kan toch niet. Ik heb geen abonnement meer bij hetnet van KPN. Ik heb dat ook uitgeproberd door via de adresbalk via www.hetnet.nl in te loggen. Dat lukt evenmin.
 
In dat geval kun je die 2 accounts in Outlook Express gewoon verwijderen. Extra>accounts>tabblad E-mail.
 
Dat is juist het meest frappante. Mailwasher dedecteert beide en ze zijn reeds lange tijd geleden verwijderd en (ook nu na controle) staan er niet in. Maar nu blijft mijn vraag hangen hoe ik mailwasher dusdanig kan programmeren dat bij proces mail Outlook express wordt opgestart ipv outlook.
 
ik zou het niet weten ik heb nooit wat veranderd in de instellingen ,enkel geluid voor binnenkomde mail
 
Bazar zei:
Bertus.Bij installeren detecteerde het program nog twee oude hetnet adressen. Bergrijp ik niks van. Overigens zonder vebinding.

Staat denk ik nog een oud mapje met de instellingen van mailwasher op je pc.
Of heeft mailwasher nooit op je pc gestaan ?
 
Laatst bewerkt:
Jozo zei:
Staat denk ik nog een oud mapje met de instellingen van mailwasher op je pc.
Of heeft mailwasher nooit op je pc gestaan ?

Staat in het register, bij mij staat het hier:
HKEY_USERS, S-1-5-21-343818398-861567501-725345543-1003\Software\FireTrust\MailWasher Pro\Prefs\accounts
 
Laatst bewerkt:
OE opstarten ipv Outlook:

Start Mailwasher, ga naar tools>options. Naast de regel "launch email app after processing" klik je op [specify]. Kies hier voor OutlookExpress
 

Bijlagen

  • Clipboard03.gif
    Clipboard03.gif
    63,9 KB · Weergaven: 67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan