VHS capturen met de Dazzle 90

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Berichten
129
Vandaag heb ik een Dazzle 90 gekocht. Deze heb ik aangesloten op mijn USB2.0 poort. Vanuit mijn videorecorder heb ik de Dazzle aangesloten op een SCART <--> S-video kabel.

Ik maak gebruik van Pinnacle Studio 9 Plus. Hier kan ik als opnamebron de Dazzle selecteren. Maar zodra ik ga opnemen (en mijn videorecorder op PLAY zet) gebeurd er niets. Ik zie alleen maar een zwart schermpje in Studio.

Moet ik misschien niet kiezen voor AVI kwaliteit, maar voor MPEG?

Wie kan me met dit probleem helpen???
 
Aan AVI of mpeg ligt het niet.
Kan het zijn dat het aan je kabeltje ligt, ik heb ook wel eens een scart->s-video touw gehad dat maar '1 kant op' bleek te werken.
 
Mmm. Ik heb deze opmerking maar even neergelegd bij ELRO (de leverancier van de kabel). Ik ben benieuwd wat hun reactie is.
 
Ik heb nu een andere kabel gehaald. Een kabel met alleen s-video stekker aan beide kanten. Verder een scart-stekker (verloopstukje) met daarop een schakelaar voor INPUT en OUTPUT en waar ik de s-video stekker in kan steken. Maar er gebeurt nog steeds niets.

Hoe kan je trouwens checken of het wel echt een usb2.0 aansluiting is in mijn pc?

Wie kan me helpen?
 
Laatst bewerkt:
Dat met dat input/ouput doosje en een s-video kabel werkt bij mij wel. En als je onder windows XP een usb 2.0 apparaat op een usb 1.1 poort aansluit krijg je gemekker van windows als het goed is. Dat deed hij bij mij wel iig met een usb-stik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan