asf-bestanden in uitzending gemist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
314
Op uitzendinggemist.nl kan je streams bekijken. Standaard opent dit in een klein scherm, wat niet full screen kan, maar wel een optie heeft: afspelen in standaard player. Bij mij opent dan Winamp, maar kennelijk ondersteunt Winamp het streamformat niet, er gebeurt in ieder geval niets. Het lijkt erop dat de streams een asf formaat hebben. Bij de verkenner > mapopties > bestandstypen heb ik de asf files zo ingesteld dat ze met de Windows mediaplayer geopend worden. Helpt niet. Daarna zoveel mogelijk bestandstypen standaard laten openen met de Win mediaplayer, geen resultaat. Hoe krijg ik de streams van uitzendinggemist full screen?
Coen.
 
Ja, gedaan, leuk playertje, maar wat nu? Als ik uitzending gemist open dan start nog steeds winamp. Als ik in verkenner de asf-extensie selecteer kan ik niet de net gedownloade asf player selecteren
 
Als je je extensie opzoekt, dan krijg je na op de knop "wijzigen" te hebben geklikt, een scherm met als titel "openen met...".
Hier is er buiten een basislijst aan programma's ook een knop "bladeren". Via die knop kan je je nieuwe programma aanduiden.
Het programma zal zich waarschijnlijk binnen zijn map in de map Program Files bevinden.

James :)
 
Ha James,
Dank voor de suggestie, maar geen resultaat. Winamp voor de zekerheid ook nog eens geupdate, maar geen resultaat. De streams op uitzending gemist hebben denaam .../bb.titel.asf. Lijkt mij toch een asf-extensie dan. Ik kom er niet uit.
Coen.
 
Wat ik begin te vermoeden is dat de afhandeling van die bestanden gebeurt via een plugin in Internet Explorer. Spijtiggenoeg kan je die plugin niet veranderen zoals dat in een fatsoenlijke browser als FireFox wel kan. :p

De afhandeling van de bestanden via de browser gebeurt dus IN de browser. Ik vind in Internet Explorer eigenlijk niet de mogelijk om dat te veranderen en moet dus passen voor deze vraag.

James :(
 
James,
Je hebt gelijk en tegelijk de oplossing gevonden. Het is inderdaad een plugin, dus ik heb eens een andere browser geprobeerd. Ik gebruik standaard firefox, en het blijkt dat uitzending-gemist dat niet ondersteunt. Internet Explorer wel. Dit is dus nog een van de weinige sites die je alleen met IE kan bekijken.
Coen.
 
Ik heb dat programma ook gedownload, maar ik snap er niets van.
Ik wil een uitzending van Kassa opnemen, maar hoe????
Wie kan mij helpen???
Groetjes Elly
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan