stukje's video , in powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
502
Ik heb een avi , en daar wil ik stukjes uitknippen en die plaatsen in een powerpoint bestand om het dan tijdens een presentatie af te spelen ,

2 vragen

1 hoe knip stukjes eruit en sla je die op ?
2 hoe krijg je ze vervolgens in powerpoint om ze af te kunnen spelen tijdesn een presentatie

alvast bedankt
 
  1. In veel film-bewerk-programma's kun je filmpjes splitsen zodat het er 2 worden. Dit kun je bijvoorbeeld doen met Windows Movie Maker op deze manier:
    Druk op [Ctrl] + , selecteer je filmpje en klik op Importeren. Sleep dan met de muis in de scrollbalk onder het filmvenster naar het begin van het stukje wat je eruit wil knippen. Druk nu op [Ctrl] + [L]. Ga nu naar het eind van het stukje wat je eruit wilt knippen en druk nogmaals op [Ctrl] + [L]. Nu heet als het goed is het stukje dat je eruit hebt geknipt [naam van je filmpje] (1) Sleep die naar de tijdlijn en druk tenslotte op [Ctrl] + [P]. Volg de aanwijzigingen in het venster en als het klaar is kun je het stukje film invoegen in PowerPoint.
    [*]In PowerPoint kun je op deze manier een filmpje invoegen:
    Invoegen > Films en geluiden > Film uit bestand
 
Laatst bewerkt:
windows movie maker ?

waar haal ik die movie maker vandaan ?
 
??

ok , het is me gelukt het stukje film zit in het powerpoint bestand , maar nu hoe speel ik um af ??
 
Laatst bewerkt:
Bij het invoegen van het filmpje wordt er gevraagd of je wilt dat het filmpje automatisch start of start als erop geklikt wordt. Je kunt het ook ingewikkelder maken met bijvoorbeeld een start-/stopknop met 'Aangepaste animatie' en 'Actie-instellingen'.

P.S. Dit is zo in Microsoft PowerPoint 2003. In andere versies kan het misschien anders zijn.
 
hmm ,

powerpoint 97 , nog niks gezien hoe ik dat in kan stellen :(
 
type bestand

misschien het type bestand , ik heb dat stukje nu in mpeg 1 , maar hij speelt niet af ,
misschien werk het als ik um converteer naar mpeg 2 of wmv ofzoiets
 
glitch2 zei:
misschien het type bestand , ik heb dat stukje nu in mpeg 1 , maar hij speelt niet af ,
misschien werk het als ik um converteer naar mpeg 2 of wmv ofzoiets
Je kunt het altijd proberen.
 
ok gelukt

het is gelukt maar nu stuur ik um dus naar iemand anders die powerpoint 2003 heeft en daar doet ie het weer niet ,
 
Daar kun je waarschijnlijk niets aan doen, want volgens mij kan PowerPoint 2003 sommige onderdelen niet omzetten van oude versies naar 2003 versie. Het enige wat je kunt proberen is meerdere versies maken van de presentatie. Of misschien weet er nog iemand een betere oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan