Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 12 van 12

Onderwerp: Printscreen ( schermafdruk werkt niet

Senior Member
    Vraag is opgelost

Printscreen ( schermafdruk werkt niet

Beste Mensen,

Voor een opleiding moet ik schermafdrukken maken en deze opslaan op een diskette.
    Helaas lukt het me niet om met de knop printscreen een afdrukje te maken en deze te plakken in Paint of word.
    De knop printscreen werkt niet op het toetsenbord. (Ctrl ssmen met printscreen ook niet) en Alt printscreen ook niet.
    Wat is er mis? ligt het aan de instellingen van de pc of zo?

Graag spoedig antwoord, omdat ik niet verder kan met huiswerk.

Groeten Hans

Giga Honourable Senior Member † Paul-RT's avatar
    alt printscreen werkt normaal op het actieve venster.
    (shift) printscreen op je hele scherm.
    In Paint kun je dan Plakken.

Ik gebruik graag SnagIt (of MW Snap.)
    Eenvoudige software voor het maken van een shot, op het formaat wat je sleept.
    Zelfs de muis aanwijzer staat bevroren op de foto.
    Na loslaten van de muis, komt er automatisch een eenvoudig tooltje voor het bewerken van de foto.
    En voor het opslaan met extensie naar keuze.

Senior Member

print screen

Beste Paul,
    Bedankt voor je reactie, maar hiermee heb ik nog geen goed antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag is dus: Waarom werkt het op deze computer niet?

alt printscreen werkt normaal op het actieve venster.
    (shift) printscreen op je hele scherm.
    In Paint kun je dan Plakken.

Ik begrijp hoe het moet, maar het werkt dus niet ;-(((

Groeten Hans

Quote Origineel gepost door Margriet Derksen
    Ik begrijp hoe het moet, maar het werkt dus niet
    Probeer eens een ander toetsenbord - het kan natuurlijk dat die PrintScreentoets gewoon kapot is.
    Of download ScreenHunter, waarmee je screenshots zonder de PrintScreentoets kunt maken.
    Je hebt met dit soort programma's ook meteen wat meer mogelijkheden - zo kun je bijvoorbeeld ook de muisaanwijzer in beeld krijgen, wat met PrintScreen niet kan.

Guus.

Senior Member

print screen

Hallo meedenkers,

Ik heb inmiddels Gadwin printscreen gedownload. Helaas werkt ook niet { Zucht).
    In dit programma kun je de voorkeurtoets veranderen. Dit heb ikgedaan om uit te sluiten dan het aan de toets printscreen ligt. Helaas als ik een andere toetsencombinatie gebruik ( ctrl samen met F 9 ) maar nu werkt het ook niet.

Het lijkt wel alsof die functie op de pc is uitgeschakeld, of is dit niet mogelijk?
    hebben jullie nog een idee ??

Groet Hans

Quote Origineel gepost door Margriet Derksen
    Het lijkt wel alsof die functie op de pc is uitgeschakeld, of is dit niet mogelijk?
    hebben jullie nog een idee ??
    Kun je wél tekst/afbeeldingen van bijvoorbeeld een website kopiëren en vervolgens plakken in Word o.i.d.?
    M.a.w. werkt kopiëren/knippen-en-plakken eigenlijk wel goed?

Guus.
    Laatst aangepast door Guus abc † : 12 maart 2006 om 16:20

Senior Member

de op0lossing voor het printscreen probleem

Beste Heren,

Mijn vrouw ( slimme meid) kwam op het idee om het toetsenbord tijdelijk te vervangen.
    We hebben het toetsenbord van de pc van de buren aangesloten, en JAAAA het werkt.

Het blijft toch wel een raadsel waarom mijn mooie ( multimedia toetsenbord met ik weet niet hoeveel toeters en bellen die we nooit gebruiken) de functies niet kan uitoefenen.

Voorlopig kan ik even mijn opdracht afmaken, met dit toetsenbord.

Erg bedankt voor het meedenken en de hulp.

Mochten jullie nog een antwoord hebben op de vraag waarom dit nieuwe uitgebreide toetsenbord de functie printscreen niet kan, en een eenvoudig toetsenbord het wel.

Groet Hans

Giga Senior ikself's avatar
    Zit er op dat multimedia toetsenbord ook een toets waarop het opschrift F Lock prijkt? Zo ja, druk hier één keer op en alle andere functie-toetsen én de PrtScn-toets zullen werken.
    Laatst aangepast door ikself : 12 maart 2006 om 17:42

Mijn website: Sape van der Ploeg fotografie Laatste update: donderdag 2 juni 2011

Senior Member

Het werkt !!!!!!

Hallo Hulptroepen, en in het bijzonder Ikself voor de goede tip,

Op dit toetsenbord zit niet de knop F lock, maar op het toetenbord van de buren wel. Ik heb echter op dezelfde plaats op mijn toetsenbord ook een knop zitten, zonder een naam erop. Ald ik deze indruk werkt het inderdaad wel.

Reuze bedankt voor de hulp, Ik was anders morgen een ander toetsenbord gaan kopen, en die kosten zijn me nu bespaard.

Super allemaal bedankt !!!

Groet Hans

Giga Senior ikself's avatar
    Graag gedaan!

Mijn website: Sape van der Ploeg fotografie Laatste update: donderdag 2 juni 2011

Ik heb met mijn acer toetsenbord die ik gewoon bij mij computer kreeg hetzelfde probleem alleen ik zou niet weten waar die knop met f lock moet zitten.

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan verhelpen want ik zou graag gewoon een print screen willen maken voor paint.

Verder heb ik dus hetzelfde probleem en bij mij werkt de print screen knop dus ook niet met alt, shift of ctrl erbij.
    Laatst aangepast door gierr : 24 december 2009 om 12:07

Supermoderator
    Verenigingslid
    huijb's avatar
    @gierr Deze topic is uit 2006, gedateerd dus. Bovendien breek je in in iemand anders zijn vraag. Dat wordt niet gewaardeerd en is niet toegestaan.
    Gegroet

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help