Dvd bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rusty

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Berichten
136
Ik wil mijn oude analoge videobanden op DVD zetten.
Ik heb iemand bereid gevonden om ze onbewerkt op DVD te zetten (MPEG formaat).
Hij digitaliseert met Pinnacle Studio 9, dit programma heb ik ook maar heb er geen ervaring mee.
Nu wil ik de DVD op mijn harde schijf zetten, bewerken en zelf weer een DVD maken.

Hoe kan ik dit het beste doen ?
 
Met dezelfde studio 9. Begin eens met de help functie in studio. Daarna langzaam verder opbouwen.
 
Onder > 2 bewerken< wil ik bestanden openen
Er bevinden zich 3 mappen Jacket_ Ts, Open DVD en Video TS
Onder video TS zitten BUP, IFO, VOB en BLP bestanden

Zodra ik een bestand wil openen krijg ik de melding: kan het bestand niet openen

Waarom zou ik deze bestanden niet kunnen openen ?
 
Onderstaande komt uit de HELP van studio 10, ik weet niet of het ook in 9 zit?

Hoewel het strikt genomen niet om opnemen gaat, kunt u eveneens video in Studio importeren vanaf een niet-beveiligde DVD-schijf of een DVD-beeld op uw harde schijf. Via het menuonderdeel Bestand Ø DVD-titels importeren verschijnt ere en dialoogvenster waarin u het DVD-materiaal kunt zoeken en bekijken. Vervolgens kunt u dit als een MPEG-2-bestand in de map van uw keuze opslaan.

Let op: Als de audio op de DVD in AC3-formaat staat, is het wellicht noodzakelijk om een activatiecode voor de AC3-codecsoftware aan te schaffen.

DVD-video importeren:

1. Selecteer de DVD-schijf of het beeld met de knoppen onder Kies een schijf / beeld.

Studio geeft een overzicht van de beschikbare ‘titels’ (videobestanden) op die locatie onder Markeer de titels (die u wilt importeren).

2. Gebruik de bladerknop om in de map een bestemmingsmap voor de geïmporteerde bestanden te selecteren.

3. Type en naam voor de DVD. Deze naam wordt gebruik als onderdeel van de geïmporteerde bestandnamen. Als u de DVD of het beeld bijvoorbeeld “Mijn DVD” noemt en Titel 12 importeert, dan is de bestandsnaam als volgt:

Mijn DVD_Titel_12.mpg

4. Selecteer de titel of de titels die u wilt importeren door vinkjes in de vakjes naast de namen te zetten. U kunt de spelerknoppen rechts in het dialoogvenster gebruiken om een voorbeeld van de inhoud van de geselecteerde titel te bekijken.

5. Klik op de knop Importeren.

Studio geeft een voortgangsbalk weer waarmee u de progressie van importeerbewerking kunt volgen. Zodra het importeren is voltooid, kunt u de inhoud van het bestand via het Album voor bewerking openen, net zoals een gewoon opgenomen bestand.
 
Ik zie de genoemde mogelijkheid niet in de versie 9.3.
Zoeken op importeren dvd in de helpfunctie levert mij niets op.

Ik heb iets vernomen over DVDshrink is dit wat ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan