Welk DVD +R merk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goatrider

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2005
Berichten
12
Ik ben tegenwoordig druk bezig met films en software branden op de MMORE DVD+R's. Wat me irriteert is dat er maar 4,38 GB past op de discs terwijl er 4.7GB op de verpakking staat. Ook weet ik niet of dit merk DVD lang meegaat. Nu zou ik graag van jullie weten met welke merken jullie de beste ervaringen hebben en wat ze kosten, of welke websites tests publiceren van verschillende DVD +R merken. Alvast hartstikke bedankt voor je reactie!

edit: nog een vraagje. Double Layered DVD's. Doen? Of is de kwaliteit van deze dingen toch echt heel wat minder?
 
Laatst bewerkt:
Goatrider,

Ik bestel al sinds enige tijd via www.opusshop.com
Ik bestel sinds enkele maanden de Mirror DVD's deze heb ik ondertussen al zo'n 300 x gebrand en nog geen één toaster. Dus zeer goede kwaliteit en prijsverhouding.

Voor wat betreft die 4,7 Gb, dat gaat er volgens mij ook nooit compleet op, maar dat heeft
te maken met de afronding geloof ik van Kbytes naar hele bytes of Mb's of zoiets dergelijks. Er zijn vast wel mensen hier op Helpmij die je daar iets over kunnen uitleggen.

Groeten en Suuk6,

Remy :thumb:
 
mirror gebruik ik ook, ik heb ze bij www.cdrwinkel.com, net ff goedkoper;)

CDRWINKEL per 100 ( verp = 4 keer 25) kom je op 29 cent per dvd
OPUS per 100 (verp = 1 keeer 100) kom je op 30,1 cent per dvd

komen onder de 120 euro bestellen nog wel bezorgkosten bij, maar dat valt op zich wel mee

op cdrwinkel en opus staan ook reviews, gewoon ff doorlezen

maar nog nooit eentje mislukt, of dat ie niet wilde afspelen, heb er al tegen de 500 gebrand

en de films komen er altijd in het geheel op
 
Bij de fabrikanten is 1 GB 1.000.000.000 bytes.
Eigenlijk is een gig 1.070.000.000 en een beetje bytes.

4,700.000.000 delen door 1.070.000.000 en een beetje geeft 4,35 en een beetje gig.

duidelijk? :D
 
globe zei:
Bij de fabrikanten is 1 GB 1.000.000.000 bytes.
Eigenlijk is een gig 1.070.000.000 en een beetje bytes.

4,700.000.000 delen door 1.070.000.000 en een beetje geeft 4,35 en een beetje gig.

duidelijk? :D


Kijk dat bedoel ik nou !!!! Da's de kracht van Helpmij !!!! :p :thumb:
Altijd een helpende hand ;)
 
globe zei:
Bij de fabrikanten is 1 GB 1.000.000.000 bytes.
Eigenlijk is een gig 1.070.000.000 en een beetje bytes.
4,700.000.000 delen door 1.070.000.000 en een beetje geeft 4,35 en een beetje gig.
duidelijk? :D
Wat een hoeren. Maar jongens bedankt voor jullie reacties. Kan het er ook aan liggen dat ik per ongeluk multi-sessie had aangevinkt voor het branden? Kereltje op mijn msn merkte dat op. Ik kan het me niet meer herinneren, maar als dat zo is heb ik daar drie films voor van mijn HDD afgegooid. Verdikkeme!
In ieder geval hartstikke bedankt voor de links en de info!

edit: Nog één vraagje: double layered dvd's. Doen? Of is de kwaliteit van deze discs beduidend minder en zijn ze minder duurzaam?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan