Films haperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flormot

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Berichten
45
Ik wil wel eens een film bekijken op mijn pc.

Eentje die ik op dvd heb staan, of die ik gedownload heb :D
Maar mijn probleem is, als ik een avi bestand (een gedownloade film) wil afspelen, wirdt hij, in welk programma ik het ook open een paar seconden te snel afgespeeld, daar na weer normaal en dan slaat hij weer een 10 tal seconden over, kortom je kan niet deftig kijken naar de film.

Als ik echter een dvdtje wil bekijken heb ik een ander probleem. Ik open de dvd speler (ofwel power dvd, nero showtime, wmp...) en daar stottert de film compleet, het beeld en het geluid haperen, de hele film door.

Vroeger was het geen enkel probleem om een film te bekijken, maar nu, ik heb wegens een kapotte grafische kaart een nieuwe moeten steken lukt het niet meer, ik heb ook het ram geheugen verdubbelt en een nieuwe harde schijf laten steken.
De grafische kaart die ik nu heb = een Geforce fx 5200 128 Mb (driverversie : 81.98)
Mijn pc = P3 667Mhz met 256 Mb Ram

iemand een idee wat het kan zijn en vooral hoe het opgelost kan worden?
 
ram

De specs zijn denk ik toch wel best het minimum ca. vooral die 256 ram, denk dat het aan de ram ligt ;) .
 
Kaart is ok.

Maar voor xp deftig te laten draaien is eigenlijk 384 mb geheugen nodig.

Mijn broer heeft ook 256 steken, maar als ik die pc dan vergelijk met mijne met 1024 ram, is het frustrerend om daar mee te werken.
 
nja, weet ik wel, maar het punt is dat vroeger een paar maanden geleden, mijn pc wel dvd's kon afspelen, zelfs met slechts 128 Mb Ram...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan