Geluid loopt niet gelijk met het Beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackie

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2003
Berichten
57
k ben al een tijdje bezig om videobanden via de computer op dvd te zetten. Het lukt aardig alleen loop ik elke keer tegen een probleem op. Het geluid loopt niet gelijk, er zit een vertraging in. Het lukt mij maar niet om het geluid gelijk te laten lopen.

Ik gebruik WXP met SP2, een Pinnacle PCTV Stereo, een kabel die van Scart naar S-Video, Tulp en nog zo'n stekker loopt van de video naar de TVkaart.

Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.
Bij voorbaat dank
Richard
 
Dan komen we dus bij dit topic uit.
Wel, ik kan je vertellen. Mijn man wist het op te lossen met 'iets' wat ik las in Computeridee. Het werkte. Alleen..............dat wordt voor mij een aardige klus om dat na te lopen en hij weet niet meer hoe het ging :confused:
Het heeft er mee te maken dat het een digitaal is en het ander analoog.
Op het net zag ik dat je het beste apart op kon slaan (geluid en video).
Hetgeen ik las was volgens mij simpeler.
Als ik het tegenkom zal ik het alsnog vermelden maar vandaag heb ik zeker geen tijd.

groetjes Elisa
 
Ik weet geeneens hoe ik het geluid en het beeld apart moet krijgen. Doe maar rustig aan, ik heb geduld

Groet
Richard
 
Ik ga nu wat drinken en blader een stel door. Moeten we er met een paar dagen ook zijn.
Als we geluk hebben vind ik een notitie op de voorkant van het tijdschrift. :)
Plaats iedere dag even een bericht. Dan help je me er aan herinneren.
 
Ja hoor, bij nummer honderd en zoveel stond het op de voorkant geschreven. Hier is de Pinnacle/Video/Geluid tip.

Pinnacle Studio 9 - Artikel uit Computer Idee.
Naar aanleiding van een vraag i.v.m. het geluid dat achterloopt bij video in Pinnacle Studio 9 heb ik een oplossing.
Zodra het project klaar is en de dvd-menu's nog niet gemaakt zijn, moet je alles wegschrijven als een nieuwe avi.
De losse filmonderdelen worden nu correct samengesteld, maar dit kost wel veel schijfruimte!
Daarna kun je de aldus gemaakte avi importeren om vervolgens de dvd-menu's toe te voegen.
Als je daarna de dvd brandt dan lopen beeld en geluid wel synchroon.

Ook nog even over de storingsgevoeligheid van Pinnacle Studio 9: mijn
ervaring is dat bij lage cpu-snelheden het programma vaker crasht. Stel het automatisch opslaan dan ook in op 1 a 2 minuten.


Commentaar redactie Computer Idee.
Feitelijk een simpele maar doeltreffende truc: door een tijdelijk avi-tussenbestand te maken zorg je er voor dat Pinnacle Studio 9 bij het, later, samenstellen van de definitieve dvd-video minder rekenwerk hoeft te verrichten. Dat is dan tenslotte al eerder gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Los daar van

Ik weet niet of Blackie opneemt in Vision of in Studio.

Als jij opneemt in Vision let er dan op dat je de patch voor SP2 van XP instaleert.

Als je in Studio op neemt of daarin edit, let er dan op dat je het project opslaat. Zodra je verloop merkt druk [Ctrl] + en ga in je tijdbasis naar het begin button[<<] maak hem korter ga met je muis naar het punt waar je bezig was. Meestal is het dan weer synchroon.

Alleen met dolby geluid is het mij nog nooit gelukt het synchroon te krijgen.

Eric.
 
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken. Het is gelukt dankzij jullie.:) :) :)

Groet
Blackie
 
Maandje vakantie ?

Graag gedaan. Mede namens Elisa, die helaas zich weggejaagd voelt.

Eric:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor

Door de sommige mod's die blijkbaar moeite met communicatie hebben.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan