ASF onafspeelbaar met WMP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Berichten
1.492
Ik kan geen ASF-bestanden afspelen in Windows Media Player (10). Als ik zo'n bestand open dan krijg ik deze melding:

In wmplayer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Daaronder staat dan nog een standaard stuk tekst en onderaan de knoppen: 'Fouten opsporen', 'Rapport verzenden' en 'Niet verzenden'. als ik op één van die knoppen druk sluit Windows Media Player af. Wat moet ik doen?

(Ik wilde een aflevering van Wie Is De Mol downloaden omdat ik die gedeeltelijk vergeten ben te kijken vanavond.)
 
WMP zou het wel normaal moeten doen.
Misschien heb je met een ander codec pack ook die asf geinstalleerd en geeft dat nu een conflict.
Codecs die op je pc staan eens nakijken lijkt me.
Kijk hier naar 1.13 en het vervolg daarop.

Je zou kunnen fixen met dit pack.
 
Laatst bewerkt:
Elisa zei:
WMP zou het wel normaal moeten doen.
Misschien heb je met een ander codec pack ook die asf geinstalleerd en geeft dat nu een conflict.
Codecs die op je pc staan eens nakijken lijkt me.
Hoe doe ik dat?
Elisa zei:
Kijk hier naar 1.13 en het vervolg daarop.
Ik heb het gelezen, maar weet niet wat ik nu moet doen...
Elisa zei:
Je zou kunnen fixen met dit pack.
Ik heb het geprobeerd, maar er staat nu eeuwig lang (nou ja, zo lang heb ik het niet geprobeerd) 'Verbinding maken met media...'.
Dat lijkt me een vooruitgang. Nu alleen nog zorgen dat de film het op een gegeven moment doet.
 
De codecs kun je nakijken via app.beheer
Zie bijlage

1.13 plaatste ik meer om je te laten zien dat WMP niet alles pikt aan codecs.
 

Bijlagen

  • video codec.jpg
    video codec.jpg
    78,4 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Elisa zei:
De codecs kun je nakijken via app.beheer
Zie bijlage

1.13 plaatste ik meer om je te laten zien dat WMP niet alles pikt aan codecs.
Waar vind ik app.beheer?
 
jeroendenoot zei:
Waar vind ik app.beheer?

Rechtsklikken op deze computer > eigenschappen > tabblad hardware > appararaatbeheer.

Klikken op het kruisje voor besturing voor geluid video en spelletje > rechtklikken op videocodecs > eigenschappen.
 
Laatst bewerkt:
Ja nu ben ik er, maar hoe kan ik zien welke codec wat doet/veroorzaakt?
 
Staan er veel ?
Heb je misschien twee codecpacks geinstalleerd ?
 
Er staan 17 codecs. In de afbeelding hieronder zie je welke:

attachment.php
 

Bijlagen

  • Eigenschappen voor Videocodecs.PNG
    Eigenschappen voor Videocodecs.PNG
    15,4 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik er meer maar dat heeft met DivX en Pinnacle te maken.

Probeer eens iets korts met de extensie asf te downloaden. Dan kun je uitsluiten.
Als dat codec pack als fix niet heeft geholpen zou ik het verder niet weten. WMP behoort het normaal af te spelen.
 
Elisa zei:
Probeer eens iets korts met de extensie asf te downloaden. Dan kun je uitsluiten.
En waar haal ik zomaar ergens een ASF-bestand vandaan?
Elisa zei:
Als dat codec pack als fix niet heeft geholpen zou ik het verder niet weten. WMP behoort het normaal af te spelen.
Wie weet er nog wel hoe ik verder moet?
 
U vraagt wij draaien.
Microsoft heeft een asf bestand. Is trouwens misschien ook wel interessant om te lezen.
 
Elisa zei:
U vraagt wij draaien.
Microsoft heeft een asf bestand. Is trouwens misschien ook wel interessant om te lezen.
Ja, is inderdaad wel interessant, maar dat ASF-bestand doet het niet: De door u opgegeven pagina is niet beschikbaar
Verder nog opties?
 
Nu mag je zelf gaan surfen :p of het antwoord van iemand anders afwachten.
Als ik dat probleem had gooide ik alle codecs er af via software of via app.beheer en installeerde opnieuw.
Desnoods de mediaplayer ook.
Ik heb al aardig voor je gezocht maar........het is maar welke insteek je neemt. Wie weet volg jij weer andere wegen. :cool:
 
Elisa zei:
Nu mag je zelf gaan surfen :p
:shocked: Ik weet echt bijna niks van codecs en ik zou niet weten waar ik moet zoeken en welke zoektermen ik moet gebruiken. Moet ik gewoon via Google zoeken, of bepaalde sites? Moet ik dan gewoon ASF codec intypen? Ik heb graag wat hulp...
Elisa zei:
Als ik dat probleem had gooide ik alle codecs er af via software of via app.beheer en installeerde opnieuw.
Desnoods de mediaplayer ook.
Kan dat geen kwaad? Kun je die zomaar even opnieuw installeren?
Elisa zei:
Ik heb al aardig voor je gezocht maar........het is maar welke insteek je neemt. Wie weet volg jij weer andere wegen.
Als jij al niets kan vinden... Hoe moet ik dan zo'n codec vinden.

Echt, (alvast) heel erg bedankt voor jullie hulp. :D
 
Jullie hulp??? :shocked:
Zie je dubbel of zo? :D
Het gaat er niet om dat je een codec moet hebben. Je zou deze al moeten hebben. Daarom zeg ik ook verwijder dat Codecpack van Windows.
Ga naar progr.toegang en kijk of bij windows of bij de gewone software of je het codecpack ziet staan. Maak wel even alle updates van Microsoft zichtbaar.
Als dat gelukt is controleer je of apparaatbeheer inderdaad leeg is anders verwijder je ze daar alsnog.
Pc uit/Aan en weer opnieuw installeren die codecs van WMP.

Er moet gewoon iets niet goed zitten met die codec van WMP. Misschien is deze wel corrupt.

Nog even iets. Ken je Gspot? Als je het hebt zet deze dan eens op die Asf. Geen idee of die extensie ook gelezen wordt door het progr. maar je kunt kijken. Lukt het wel dan zie je vanzelf of die codec in huis is.
 
Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Jullie hulp??? :shocked:
Zie je dubbel of zo? :D
Oeps, sorry. Ik bedoel natuulijk jouw hulp:eek:;)...
Elisa zei:
Het gaat er niet om dat je een codec moet hebben. Je zou deze al moeten hebben. Daarom zeg ik ook verwijder dat Codecpack van Windows.
Ga naar progr.toegang en kijk of bij windows of bij de gewone software of je het codecpack ziet staan. Maak wel even alle updates van Microsoft zichtbaar.
Als dat gelukt is controleer je of apparaatbeheer inderdaad leeg is anders verwijder je ze daar alsnog.
Pc uit/Aan en weer opnieuw installeren die codecs van WMP.
Waar zit die progr.toegang?
Elisa zei:
Nog even iets. Ken je Gspot? Als je het hebt zet deze dan eens op die Asf. Geen idee of die extensie ook gelezen wordt door het progr. maar je kunt kijken. Lukt het wel dan zie je vanzelf of die codec in huis is.
Nee, ik ken Gspot niet...

Revansj (hoe schrijf je dat?):
Heel erg bedankt voor JE hulp. :love:
 
Gspot herkent asf!

Revansj (hoe schrijf je dat?):

Revanche. Fonetisch schreef je het goed op :D

Programma toegang: start/programma toegang en instellingen/aangepast/programma's wijzigen of verwijderen/vinkje bij updates weergeven.
Alleen.......het fietst zo makkelijk je schijf op, er af halen is iets anders. Ik kon het niet vinden :(
Moet je misschien de hele mediaplayer even uninstallen.
Dat kun je vinden onder Windows onderdelen.
Vinkje weg.
Afsluiten/opstarten
Weer naar dezelfde plek en het vinkje weer voor de mediaplayer zetten.
 
Elisa zei:
Ga naar progr.toegang en kijk of bij windows of bij de gewone software of je het codecpack ziet staan.
Als een codecpack gewoon de naam codecpack in zich heeft, staan er geen codecpacks in 'Programma's wijzigen of verwijderen'. Als ze niet de naam codecpack in zich hebben, zou ik niet weten hoe een codecpack eruit ziet.
Elisa zei:
Moet je misschien de hele mediaplayer even uninstallen.
Dat kun je vinden onder Windows onderdelen.
Vinkje weg.
Afsluiten/opstarten
Weer naar dezelfde plek en het vinkje weer voor de mediaplayer zetten.
Dit heeft geen effect:(. Zijn er nog opties?
 
Misschien een schrale troost, bij mij doen ze het ook niet, heeft geen verbinding met de server, eerst de proxy opties van het netwerkbeheer van de mediaplayer goed gezet, dat was de opplossing, not.

Zelfs een proxyserver opgezet en gebruikt, wat helemaal niet zou hoeven, werkt ook niet.

Ik hoef ze niet te zien, maar was wel nieuwsgierig.
Je kunt nog kijken naar de audio codecs, daar asf verschillende daarvoor gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan