Van MPEG naar DVD - beeldgrootte verandert lichtjes ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mono

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2004
Berichten
85
Hoi,

Ik werk veel met Pinnacle Studio voor het monteren van oude videobeelden tot één geheel.
Het omzetten naar MPEG lukt zonder enig probleem.

Wanneer ik echter een MPEG (met Nero Vision Express) wil omtoveren tot een klassieke DVD (met dus de VOB-files etc...) merk ik dat de beeldgrootte niet meer deze was als in MPEG. (beeld valt rondom een beetje "buiten beeld")

En dat is knap vervelend bij ondertitels want de onderste regel van de ondertiteling valt gewoonlijk half uit beeld.

Vreemd is wel dat de MPEG-file, als ik die afspeel op de PC, geen problemen vertoont.

Iemand enig idee waar het fout loopt?
 
Die mogelijkheid heb ik niet (dacht ik toch)

Ik kan bij "Maak film" kiezen uit :

- Band (naar VHS terug, via DC10 plus - mijn capturekaart)
- AVI
- MPEG
- Stream
- Web

Ik kan bij MPEG dan wel verder kiezen maar gewoonlijk kies ik daar "'SVCD Compatibel"
Daarvoor probeerde ik "DVD Compatibel" maar vanaf het project te lang was (1,5 uur) blokkeerde studio.

Via NeroVission stel ik ook menuschermen in e.d., iets wat ik in Studio niet kan.

Werk wel nog met Studio 7.1 en analoge capture-kaart DC10 Plus.
Ben immers klassieke VHS banden aan het overzetten op DVD (na montage)
 
Ik geloof dat die DVD keuze pas bij Studio 8 erbij is gekomen, maar ik me vergissen.
Heb je alle updates van Studio 7? Misschien dat 'ie dan wel rechtstreeks naar DVD wil.
 
Ik heb ondertussen een update gedaan naar Studio 7.15
(hogere update niet mogelijk, tenzij een nieuw pakket aankopen)
Deze versie ondersteund echter ook niet de mogelijkheid rechtstreeks naar DVD te gaan.

Heb ook al eens bij de opties van Nero Vision Express gekeken en daar bij beeldformaat de optie "Automatisch" gewijzigd in "4:3", maar ook dat leverde geen verandering op.

Eventueel andere handige software om beelden (AVI, MPEG,) om te zetten naar DVD (VOB) en daarbij de mogelijkheid een menustructuur op DVD op te bouwen?
 
Ik denk dat daar zeker wel programma's voor zijn, maar die zullen geld kosten.
De meeste logische keus lijkt me in jouw geval, om een versie van Studio te kopen die wel DVD ondersteund.
Kijk ook even op www.marktplaats.nl bijvoorbeeld.
 
Dat een programma geld kost heb ik geen probleem mee.
Als het dan maar een programma is dat goed is :)

De aanschaf van een nieuwere Studio-versie heb ik ook al overwogen, maar heb
nog altijd niet de overtuiging dat ik dat voor het capteren van de beelden mijzelfde methode (DC10 Plus) kan blijven gebruiken.

Ik ga zeker eens rondkijken op www.marktplaats.nl

Bedankt :thumb:
 
Dta kan heel goed hoor.
Ik gebruik de DC10plus in combinatie met Studio 9 en Adobe premiere.
Gaat prima goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan