.Avi op PC wel geluid maar op TV niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kklau85

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
102
Hallo iedereen,

ik heb een vraagje laatst heb ik een .AVI bestand gedownload.. op de pc werkt hij perfect geluid en al.. maar wanneer ik hem via NERO gaat branden om een DVD video te maken.. en hem afspeelt via de PC geeft hij geen geluid aan, alleen het beeld???

Hoe kan ik hem met geluid en al op de TV af kunnen spelen??

groet kklau
 
Zal je dit AVI bestand eerst moeten controleren of er gluid bij zit bijvoorbeleld met Windows MediaPlayer.

Open dit AVI bestand vervolgens in een videobewerkingsprogramma , b.v. NeroVision Express als je dat hebt, of Windows MovieMaker, kun je dat nog wat bewerken en daarna branden als Video DVD.

Een AVI bestand is heel iets anders als een reeks video bestanden IFO en VOB.

Jaap.
 
ik heb hem geprobeerd op TV af te spelen maar hij hapert...

en als ik via WMP laat afspelen hoor ik geen geluid terwijl ik het bestand op mijn harde schijf afspeelt hoor ik wel geluid.
 
uhm , heb je die avi eerst omgezet , of je heb heb je dat nero laten doen? ,

en het kan zijn dat het dus door het converten van nero fout is gegaan , wat doe je >??
deed je super video cd
of video cd

misschien moet je de avi zoveel mogelijk laten voor wat het is ,

dan moet je video cd doen , dan convert hij um minder ,
probeer uhm ook is op je pc af te spelen met bijvoorbeeld vlc mediaplayer , het kan ook zijn dat het geluid helemaal niet mee is geconventeerd
 
Het zit zo..
Heb Avi bestand gedownload...
als ik hem op de PC afspeelt doet ie gewoon perfect, geluid en beeld functioneren goed.
maar ik heb hem met NERO gebrand om een DVD van te maken..
eenmaal dat gedaan heb ik dat via de dvd speler laten afspelen..
gewoon met de familie het op het bankje om samen naar de gebrande DVD te kunnen kijken.. maar hij hapert..
en ik heb hem(de DVD die ik zelf had gemaakt) ook geprobeert via PC te laten afspelen... beeld funtioneert goed maar ik hoor geen geluid..

heb het volgende laten afspelen...

WMP, BS player, VLCplayer ,PowerDVD..
 
een AVI bestand is geen DVD formaat.

Zoals ik eerder al zei zal deze AVI eerst in een videobewerkingsprogramma geopend moeten worden [ b.v. Nero Vision Express ] waarna alles daarna als DVD gebrand wordt.

Jaap.
 
ok ,

winavi videoconverter , download dit programma ,
het kan je avi converten naar dvd , iedere beginneling kan overweg met dit programma
je laad je avi , dan kies je voor output dvd en dan kies in welke map het dvd bestand komt te staan ,

als hij klaar is heb je een map die heet dvd_0 ofzoiets open die map , open daarin de map video_ts , dan zie je allemaal bestanden , het enigste wat je moet doen is nero opstarten , het beste is via nero express en dan kies je voor de optie dvd video files ,
dan kies je alle files die in de map video_ts zitten om te branden op dvd , en klaar is kees , of hoe je ook heet


je kan met vlc mediaplayer checken of het geconventeerde bestand werkt
na het conventeren is de film wel in stukjes verdeeld maar dat is normaal.
 
ik heb het met winavi video converter geprobeerd maar,lukt niet!!
krijg geluid niet mee geconverteerd of hoe je dat oko noemt..

ik heb het .Avi bestand zo gedownload....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan