2 videootjes samenvoegen: welk gratis programma is hiervoor geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik wil 2 losse videootjes samenvoegen tot 1 videootje. Welk gratis programma kan ik hier het best voor gebruiken. Ook met in het achterhoofd dat ik nog nooit aan beeldbewerking heb gedaan, dus het moet wel een eenvoudig programmaatje zijn.
Alvast dank.
 
Wanneer je Windows Xp op je PC hebt staan, kan je daar Windows Moviemaker voor gebruiken.
Hangt een klein beetje van de extensie af, maar het is een super makkelijk/simpel, maar prima gratis programma.
 
A.J. zei:
Wanneer je Windows Xp op je PC hebt staan, kan je daar Windows Moviemaker voor gebruiken.
Hangt een klein beetje van de extensie af, maar het is een super makkelijk/simpel, maar prima gratis programma.

Het zijn mpeg's en avi's. En hoe werkt dat dan in Windows Movie Maker?
 
Start Moviemaker maar eens op en doorloop alle stappen die er links in het programma gegeven worden, daar kom jij best wel uit.
Mijn nichtje van 9 is het ook gelukt! (echt waar!)
 
A.J. zei:
Start Moviemaker maar eens op en doorloop alle stappen die er links in het programma gegeven worden, daar kom jij best wel uit.
Mijn nichtje van 9 is het ook gelukt! (echt waar!)

Ok, het lijkt me inderdaad heel makkelijk. Maar als ik dan een project open en in de map kijk waar die mpeg's staan zie ik dat hij om MSWMM bestanden vraagt. Dat zijn het niet. Hoe nu?
 
Je moet ook geen project openen, want dat ga je nu pas maken.
Je gaat eerst de bestanden importeren.
Dus in stap 1 kies je voor "video's importeren".
Mijn nichtje is vast al naar bed, dus die kan je niet komen helpen :D
 
Sorry dat ik weer even inbreek (mijn favoriete hobby:eek: )

MovieMaker is geweldig leuk en simpel maar er is een nadeel aan verbonden, namelijk dat het programma enkel in wmv of in 1 soort avi kan uitvoeren.

Moest dat een probleem zijn, dan zou je ook nog even naar MediaJoin (freeware) kunnen kijken.

James :)
 
James007 zei:
Sorry dat ik weer even inbreek (mijn favoriete hobby:eek: )

MovieMaker is geweldig leuk en simpel maar er is een nadeel aan verbonden, namelijk dat het programma enkel in wmv of in 1 soort avi kan uitvoeren.

Moest dat een probleem zijn, dan zou je ook nog even naar MediaJoin (freeware) kunnen kijken.

James :)

Als het avi is vind ik dat niet zo'n probleem. Maar hoe nu verder?
 
Gewoon, eventueel stap 2 doorlopen.
Als je ze alleen aan elkaar wilt plakken ga je naar stap 3 en klik je op "opslaan op deze`computer".
En dan zal je geduld moeten hebben.
Die van James is ook erg leuk hoor, trouwens.
Wat ben ik blij dat je weer beter bent James, of had ik dat al gezegd? :D
 
A.J. zei:
Gewoon, eventueel stap 2 doorlopen.
Als je ze alleen aan elkaar wilt plakken ga je naar stap 3 en klik je op "opslaan op deze`computer".
En dan zal je geduld moeten hebben.
Die van James is ook erg leuk hoor, trouwens.
Wat ben ik blij dat je weer beter bent James, of had ik dat al gezegd? :D

Je hebt het steeds over 'stappen' waar vind ik die stappen. Of is er een speciale wizzard voor dit programma?
 
Naast "Collecties".
Helemaal bovenin staan "bestand, bewerken, beeld etc etc etc".
In de balk daaronder staan wat icoontjes op een rij en de twee woorden Taken en Collecties.
 
A.J. zei:
Naast "Collecties".
Helemaal bovenin staan "bestand, bewerken, beeld etc etc etc".
In de balk daaronder staan wat icoontjes op een rij en de twee woorden Taken en Collecties.

Bestand, bewerken, beeld, clip, afspelen, help staat er bovenin, geen collecties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan