Van laptop naar stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolmartin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Berichten
196
Beste helpmij leden,

Na wat zoekwerk ben ik er nog niet helemaal achter hoe ik een laptop op een stereo moet aansluiten en wat de kwaliteit dan wordt van de muziek.

Binnenkort heb ik een feest en zou ik via een DJ programma wat muziek willen draaien via laptop naar stereo. Me laptof heeft alleen een microfoon (roze) en een koptelefoon (groen) uitgang. Volgens mij heb ik een tulp sterker nodig (1 in de laptop en 2 naar de stereo) klopt dit?

Kan iemand mij verder nog vertellen wat de kwaliteit dan zou kunnen zijn? Heb een VIAO laptop type: VGN-FS415B en over de stereo weet ik nog niet zoveel, omdat ik deze van iemand krijg.

Mvg,
Martin
 
Je moet inderdaad een kabel hebben met aan 1 kant een Mini-jack(koptelefoon aansluiting) en aan de andere kant twee tulip stekkers.
De kwaliteit is niet optimaal, omdat je een koptelefoon uitgang gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je een kabeltjhe voor nodig met aan de ene kant een mini-jack(voor in de hoofdtelefoon ingang) en aan de andere kant 2 maal tulp(of cinch). Die laatste zijn meestal wit en rood.
Wanneer je het aansluit is het aan te raden om zowel de laptop, als de stereo uit te zetten en de volumes van beide op 0 te zetten.
Gebruik op de stereo de aux ingang!
Geluidskwaliteit is zeker voor een feest voldoende.
Een en ander is afhankelijk van de geluidskaart en natuurlijk van de stereo en luidsprekers.
Wanneer de waarschijnlijk gebruikte MP3's nu ook nog eens van minimaal 160 kbps zijn, komt dat helemaal goed.
 
Jah ik probeer vooral 192 kbps liedjes.

Gebruik op de stereo de aux ingang! (stereo heeft alleen maar 1 witte en 1 rode aansluiting achter?)

Zijn er eventueel nog andere manieren om het geluid optimaal te laten klinken en/of zou een versterker uitkomst bieden?
 
Stereo is toch een versterker of heeft die inzich?
Het heeft te maken met je bron(koptelefoon uitgang).
 
Ik mag aannemen dat je met je stereo een hi-fi installatie met versterker bedoelt?
Oja, en zet de hoofdtelefoon uitgang bij voorkeur niet harder dan ongeveer drie kwart.

Kijk in principe kan je er een compleet PA systeem op aansluiten, maar wanneer jij over het algemeen tevreden bent met het geluid en volume uit je stereo en goede vrienden met je buren wilt blijven, zou ik het zo houden.
 
Laatst bewerkt:
Koptelefoon uitgang in de stereo is ook maar 1 gaatje (zwart). Geen idee of elke stereo een versterker in zich heeft??
 
Het gaat niet helemaal goed geloof ik.
Wat heeft de hoofdtelefoon van je stereo ermee te maken? Niets hoop ik?
Ik heb het over een kabel van je hoofdtelefoon(de meeste mensen hebben hoofden, let wel, de meeste)uitgang van je laptop naar de aux input van je stereo.
Wanneer je tevreden bent over je stereo in het algemeen, ben je klaar om te feesten.
 
ik heb gewoon mijn dolby op mijn laptop aangsloten via de koptelefoonuitgang.
dan stekker erin en dan doet hij het ook.
 
Dus 1 stekker in je koptelefoon uitgang van je laptop en de andere 2 in de rode en witte kanaal achterin je stereo en feesten?
 
Yep.
Maar even doen wat ik adviseerde.
Dus wanneer je aansluit, alles uit en dan langzaam het volume hadre van de laptop, maar niet harder dan drie kwart.
 
A.J. zei:
Yep.
Maar even doen wat ik adviseerde.
Dus wanneer je aansluit, alles uit en dan langzaam het volume hadre van de laptop, maar niet harder dan drie kwart.

Ik zou er toch een impedantie omvormer tusen zetten, tenzij de uitgang van de koptelefoon
hoogohmig is. Nu ja als een x aantal biertjes gedronken hebt, hoor je dit wel niet, maar is toch niet bevordelijk voor je hi-fi installatie
 
Daarom het advies om niet hoger te gaan dan drie kwart met de hoofdtelefoon uitgang.
Het beperkt vervormingen.
Over het algemeen is het qua kwaliteit wel uit te houden, zeker voor een feestje.
 
Help

Daar heb je een kabeltjhe voor nodig met aan de ene kant een mini-jack(voor in de hoofdtelefoon ingang) en aan de andere kant 2 maal tulp(of cinch). Die laatste zijn meestal wit en rood.
Wanneer je het aansluit is het aan te raden om zowel de laptop, als de stereo uit te zetten en de volumes van beide op 0 te zetten.
Gebruik op de stereo de aux ingang!
Geluidskwaliteit is zeker voor een feest voldoende.
Een en ander is afhankelijk van de geluidskaart en natuurlijk van de stereo en luidsprekers.
Wanneer de waarschijnlijk gebruikte MP3's nu ook nog eens van minimaal 160 kbps zijn, komt dat helemaal goed.

heej,

Ik wil ook mijn laptop aansluiten op men sterotje. ik heb achter 2 mic uitgangen.
En waar kan ik zon kabeltje halen.

ps: ik ben niet echt een technikus maar kan wel adviezen opvolgen dus als je zegt wat ik moet doen dan lukt het wel
 
Kun je de uitgang waar je normaal een laptop mee op een beamer aansluit niet gebruiken? Is dat wel beter voor de kwaliteit?

Groeten Roy
 
topic van vier jaar oud is niet zo up to date meer.
daarom maar voorzien van een slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan