Hoe Kan Ik Het Beste Verder Gaan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elmadi

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Berichten
25
Ik heb een aantal video film op DVD laten omzetten. Vervolgens heb ik deze met DVD-encrypter in de computer gezet. Meet DIVx2.2 omgezet naar AVI en vervolgens met virtual-dub in stukken gemaakt. Deze lees ik dan in in Moviemaker van windows. Ik bewerk de beelden en vervolgens plak ik stukken weer aan elkaar. Ik kan met Moviemaker geen grotere stukken aan elkaar plakken dan ongveer 300 MB. Als ik ze groter maak loopt hij vast.

Tot zover ben ik inmiddela gekomen.
Nu wil ik deze grotere stukken als één op DVD zetten. Ik schat dat ik ongeveer voor 6 uur aan film zal overhouden (video-opnames van 1982 tot 2004) Ik begrijp dat ik meerdere DVD-schijfjes zal moeten gebruiken, maar mijn vraag is:

HOE KAN IK HET BESTE VERDER GAAN ?

om een goed resultaat te krigen

Bij voorbaat dank
Dick
 
Zo kom je iig van een avi naar een dvd, zonder dat het je iets kost:
http://home.hetnet.nl/mr_1/0/okkel/dvd2avi/

Overigens had je ook VirtuaDubMod kunnen gebruiken, deze leest zelfstandig VOB en mpeg bestanden, hoef je ze niet eerst naar avi over te zetten om ze te kunnen hakken.

En met Windows Movie Maker heb ik niet al te beste ervaringen. Ik weet niet wat voor bewerkingen jij ermee uitvoert, maar het kan nuttig zijn mijn tutorial te lezen en je meer in AviSynth te verdiepen, misschien kan je het daar ook mee
 
Wellicht door een programma als Studio 10 of 9 van Pinnacle te gebruiken. Moet je wél dokken.
 
De bewerkingen die ik wil uitvoeren zijn hoofdzakelijk het ertussen uit knippen van diverse opgenomen fragmenten.
Dit kan prima met Moviemaker, maar ik snap niet welk soort file ik krijg als ik de boel dan weer voor een gedeelte aan elkaar plak.
Het soort bestand wordt aangegeven als Audio-/videobestand voor Windows media.

Kan ik eventueel ook knippen met het door jou genoemde programma. Ik ben wel een behoorlijke leek.
 
Beide vragen van je samengevoegd, voortaan graag een vraag maar eenmaal plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan