van videorecorder naar pc, wat voor aansluiting??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik wil wat oude videobanden op dvd gaan zetten. Nu heb ik pinnacle studio 10 met een 500 pci kaart. Nergens staat beschreven wat voor kabel ik nodig heb om mijn videorecorder aan te sluiten op mijn pc. Er zit alleen een kabel bij die wel van mijn camera op die kaart past, maar niet van de videorecorder. Weet iemand hoe ik het beste met die 500 kaart (of mijn videokaart!?) videobanden op mijn pc kan krijgen en die dan met Nero 7 of pinnacle 10 op dvd kan zetten?
mvrgr. Martin.
 
Er zit toch een gebruiksaanwijzing bij de studioset?
 
Ja, maar ik heb hier boven al vermeld dat daar over aansluitingen niets instaat en de bijgaande kabel alleen op een camera past. Ook is dit voor mij de eerste keer dat ik zo iets doe/probeer, en ik kom er gewoon niet uit.
 
Daar heb je een capture kaart zoals de DC10plus van Pinnacle voor nodig.
 
Ik dacht juist pinnacle studio 10 met bijbehorende 500 pci kaart te hebben gekocht en dat daarmee alles zou moeten lukken. Eigenlijk zou ik die kaart willen gebruiken zonder de pinnacle software omdat die, voor mij leek, erg gecompliceerd is.
 
Je hebt gelijk, die 500 kaart is prima daarvoor.
Het gaat erom, dat je te weten komt welke uitgangen er op je videorecorder zitten.
Wanneer dat een scart is, zijn er erg handige scart pluggen op de markt, met aan de een kant een scartplug en aan de andere zijde drie x cinch.
Die scartplug gaat in de videorecorder en dan vanuit de drie x cinch met een drie x cinch x drie x cinch kabel naar je 500 kaart.
Rood en wit voor audio, geel voor video.
Pinnacle Studio is absoluut geen ingewikkeld programma overigens.
 
Bedankt! Morgen naar de winkel en het e.e.a. aan kabeltjes halen. Met deze adviezen moet het lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan