kan alweer niet alles afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin sk8erboy

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
445
ik word hier op het moment echt s tront ziek van om het zo maar even te zeggen.

t vorige probleem dat ik had was dat ik niet alle filmpjes in windows media player kon afspelen vanwegen een codec die ik niet had (k-lite codec). dus anders gezegt, film A kon ik afspelen, en film B niet, dan gaf hij een fout over een missende codec. als ik dan film B in nero showtime ga afspelen, dan kreeg ik geluid, maar geen beeld.

een poos terug toen ik met die vraag kwam heb ik dus de k-lite codec geinstaleerd, en nou kom ik er achter dat de rollen nu zijn omgedraait!!:mad::mad: :mad: film A kan ik niet af spelen ("fout tijdens het downloaden van de codec") maar film B wel. als ik film A in nero showtime afspeel, dan krijg ik geluid, maar geen beeld! als ik dan door ga naar de site krijg ik volgens mij de zelfde codec toegewezen als hiervoor, toen die k-lite nog niet was geinstaleerd, maar die kan ik zo vaak downloaden als ik wil/wou, en zo vaak instaleren als ik wil/wou, maar ik merkte geen verschil!


ik krijg hier echt de s chijt van op het moment en heb geen idee wat het nu weer is:mad: :confused:

dus als er nog iemand is die mij kan helpen zou dat mooi zijn

mzzlss

kevin
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt een beetje tegenstrijdig, maar je kunt ook teveel codecs hebben.
Dus wanneer je meerdere codec apcks op je PC hebt staan, dan botst dat met elkaar is mijn ervaring.
Heb je de K-Lite Full codec pack geinstalleerd toendertijd of een andere versie?
Ik heb, na dezelfde ervaringen, alle codecpacks eraf gedonderd en op de microsoftsite, de codecpack voor Mediaplayer gedonwload en kan eigenlijk alles afspelen.
Misschien een ideetje?
Zal de link even zoeken voor je.

http://www.microsoft.com/downloads/...b7-dcc9-466b-b0c4-04db144bb601&DisplayLang=en
 
Laatst bewerkt:
wat moet ik dan verwijderen? hij vind er 208 en er staat duidelijk onder dat als je het verkeert doet, dat hij niet meer werkt.:p

ps. achter elk staat: status: ok
 
Laatst bewerkt:
Alles eraf gooien, K-Lite Mega Codec pack erop, daar staat alles in wat je nodig hebt, alleen even goed kijken wat je erop wilt hebben, ik, b.v. haat die ffdshow rommel, die laat ik er dus af, en die players hoef ik ook niet, en daar zit ook nog dat tooltje bij "Codec Tweak Tool" ook handig.
 
A.J. zei:
Het klinkt een beetje tegenstrijdig, maar je kunt ook teveel codecs hebben.
Dus wanneer je meerdere codec apcks op je PC hebt staan, dan botst dat met elkaar is mijn ervaring.
Heb je de K-Lite Full codec pack geinstalleerd toendertijd of een andere versie?
Ik heb, na dezelfde ervaringen, alle codecpacks eraf gedonderd en op de microsoftsite, de codecpack voor Mediaplayer gedonwload en kan eigenlijk alles afspelen.
Misschien een ideetje?
Zal de link even zoeken voor je.

http://www.microsoft.com/downloads/...b7-dcc9-466b-b0c4-04db144bb601&DisplayLang=en

dat is de "wm9codecs"

die krijg ik ook als ik via windows media player word door gestuurt.

dus, wat is verstandiger? k-lite, of wm9codecs?

alles is trouwens van de pc afgegooit met codecsniper
 
Wanneer jij over het algemeen standaard filmpjes bekijkt, zou ik voor WMP9 gaan.

Wanneer je er een exotischere voorkeur op na houdt ga je voor K-Lite.
Maar die WMP9 codecs draaien erg stabiel en zorgen ook niet voor troubles met bijvoorbeeld Moviemaker.
 
Laatst bewerkt:
Eerst die van wmp9 erop en daarna de K-Lite kan geen kwaad, worden de oudere overschreven en de rest aangevult.

Ik heb er ooit ook veel mee lopen klooien, en dit codec pack was voldoende om alles te laten spelen.

Daarnaast heb ik nog divx erop gezet, daar kun je namelijk de breedte hoogte verhoudingen aanpassen, wat in WMP10 niet kan.
 
Over het algemeen worden op websites die, laten we zeggen, wat vaker filmpjes aanbieden van duistere of illustere herkomst, de filmpjes aangeboden met een andere codec behoefte.
De grotere en bekendere sites werken met de bekende en stabiele formats.
Ik gebruik alleen nog maar die WMP9 pack en die voldoet prima en heel stabiel en geen conflicten meer.
Kwestie van uitproberen lijkt me.
Werkt het niet jnaar jouw smaak, zet je de K-lite erop, of andersom.
 
Op websites word meestal Macromedia Flash, Shockwave, Realmedia en Quiktime gebruikt, waarvan de laatste twee ook codecs zitten in de K-Lite codecs.
 
Ik bedoel "aangeboden"/"te downloaden" filmpjes op websites.
Die maken vaak gebruik van de exotischere codecs.
 
Mmmm, dat klnkt wel heerlijk Oud Hollandsch in de oren.:D
 
toen ik hem voor de 3e keer ging instaleren met iets andere instellingen kreeg ik deze melding:

fout5ob.jpg


wat moet ik doen? opnieuw proberen heb ik al geprobeert maar werkt ook niet
 
Laatst bewerkt:
Dat is juist het probleem als je codecs gaat installeren, er zijn erbij die worden gebruikt door het systeem, die zijn niet te overschrijven en kunnen later problemen veroorzaken.

In dit geval wordt er melding van gemaakt, vaak niet, je kunt negeren proberen, indien het een codec is die K-Lite er zelf op heeft gezet, anders weer opnieuw beginnen.

Of eerst de codec unlocken met Unlocker, en deze verwijderen, terwijl dat venster nog in beeld blijft, en opnieuw gebruiken.
 
ok, nieuwe melding, na de instalatie.

the following directshow filter was detected as broken:

name: NSC file parser
filename: c:\program files\k-lite codec pack\ filters\mp4splitter.ax
CLSID: {640999a2-a946-11d0-a630-000000000000}
REg key: te veel om op te schrijve:p

reason: file not found

remove this filteR?

en dan kan ik kiezen uit: verwijderen uit register, of niks doen. waarschijnlijk krijg ik hier meer van.

gewoon elke keer zeggen dat ze niks moeten doen?
 
Ik snap er niets van.:confused:

Als je alles hebt verwijderd, qua codec, kunnen er verwijzingen in het register staan, o.k.

Als je via apparaatbeheer eerst alle codecs verwijderd, dan alle bestanden met de extensie ax uit de map windows\system32 verwijderd, met dat tooltje de rest opruimt, alleen die K-Lite codecs installeerd, kun je idd alles op negeren toetsen

Het vreemde vind ik dat je elke keer die vragen krijgt, heb ze zelf nooit gehad met eerst een goede cleanup.
 
Ik snap er niets van.:confused:

Als je alles hebt verwijderd, qua codec, kunnen er verwijzingen in het register staan, o.k.

Als je via apparaatbeheer eerst alle codecs verwijderd, dan alle bestanden met de extensie ax uit de map windows\system32 verwijderd, met dat tooltje de rest opruimt, alleen die K-Lite codecs installeerd, kun je idd alles op negeren toetsen

Het vreemde vind ik dat je elke keer die vragen krijgt, heb ze zelf nooit gehad met eerst een goede cleanup.

ok jonges ik heb hier alles gedaan en nu heb ik nog altijd geen beeld :confused:
en ik vindt dit niet leuk help me aub danku ^^
 
Welkom Glenn,

TIjdens het registreren ben je akkoord gegaan met onze voorwaarden. Wellicht zijn deze 2 regels over het hoofd gezien:

'Breek niet in' in andermans vraag, heb je een soortgelijk probleem, stel zelf een nieuwe vraag.
Kicks van oude topics (antwoord geven op oude vragen) worden niet op prijs gesteld.

Graag een eigen vraag openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan