Nero 7 premium kan Pinnacle DV/AV niet initialiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik wilde in Nero kijken hoe het werkt om een videoband op dvd te branden.
In nero vision staat keurig vermeld dat het apparaat voor vastleggen de Pinnacle DV/AV capture kaart is. Na enige tijd naar een leeg schermpje te hebben gekeken verschijnt de tekst: "kan het vastlegapparaat niet initialiseren. Controleer de instellingen van het apparaat". Als ik dan op configureren klik staat de hele boel vast en krijg ik het microsoft schermpje met de melding "fout opgetreden, moet worden afgesloten".
Als ik bij hardware naar de Pinnacle kaart kijk word aangegeven dat deze correct werkt. Alles gaat ook best wel langzaam terwijl mijn systeem vlgs. mij best wel snel is. (Asus A8N-SLI premium, AMD Athlon 64 3800+, 1 Gb geheugen, 2x Winfast 6600 GT TDH 128 Mb).

Ik heb al in de gaten dat het nog wel enige tijd zal duren voor ik werkelijk een videoband op dvd gebrand heb ;)
mvrgr. Martin.
 
Laatst bewerkt:
Je zult ook eerst via de capturekaart de video binnen moeten halen en bewerken en gereedmaken met Pinnacle Studio 10(althans, gisteren zei je dat je die hebt).
Daarna ga je pas branden, maar dat zou ik ook NIET met Nero doen, omdat Studio 10 dat OOk voor je doet.
Nero en Pinnacle liggen elkaar niet zo heel erg. Althans die ervaring heb ik inmiddels ook.
 
Laatst bewerkt:
Overigens is het proces van video binnenhalen, bewerken en branden een zeer langdurig proces.
Vooral vanaf het moment dat je de te branden film klaar hebt, gaat er lange tijd overheen voordat hij uiteindelijk op DVD staat. De heel film wordt namelijk omgezet en daar gaan soms meerdere uren mee gemoeid.
Dit om eventuele volgende vragen te hebben beantwoord. ;)
 
Ik moet eerst maar zien dat ik ergens de videorecorder kan zie. De pinnacle hard-, en software is geinstalleerd, ik heb een videorecorder aangesloten op de kaart middels een scartkabel met adapter (s-video), maar ik kan nog nergens iets van een videorecorder of tape zien. Ik vrees dat het nog wel even duurt voordat ik een tape op mijn pc krijg.
 
Die videorecorder krijg je nooit te zien, het is niet een soort van Plug and Play of USB apparaat natuurlijk.
Wanneer je Studio 10 goed installeert en je de videorecorder goed op de PC aansluit, krijg je in Studio een monitortje te zien met het beeld dat wordt opgeslagen op je PC vanaf de band.
Wanneer je de manuals van die 500 kaart en Studio 10 eens doorneemt, zal je ontdekken dat het echt niet zo moeilijk is hoor.
 
Manual van de 500 kaart is er niet. De manual van studio 10 word veel bekeken maar voor een volslagen beginneling op dit gebied is het best veel.
 
Gewoon installeren, het wijst zich echt vanzelf.
 
Videorecorder aangesloten vlgs. de handleiding met een kabel. In de video de scart, in de 500 kaart de s-video connector, en het geluid in de audigy. Op de videorecorder zitten 2 scartaansluitingen. 1 naar de tv en een naar een decoder of ander apparaat. Beide geprobeerd. een band in de recorder laten draaien en volgens de handleiding geprobeerd de video te importeren. Het resultaat is alleen een zwart schermpje en er wordt niets opgenomen. Hetzelfde ook eens in moviemaker geprobeerd met hetzelfde resultaat. Alle instellingen nagekeken en dat ga ik nog maar eens doen.
 
Er zijn natuurlijk in Studio ook nog enkele instellingen die je op de juiste moet zetten.
Je kunt namelijk configureren van welke "input" er video signaal moet komen en van welke "input" er audio moet komen.
Zo uit m'n hoofd is dat in het scherm opnemen---> instellingen--->videobron. Daar kies je dan voor de 500 kaart.
Hetzelfde voor de audio, daar moet je even instellen dat hij voor je Audigy kiest.
Staat allemaal heel erg duidelijk beschreven in de manual van Studio hoor!
 
Ja, dat heb ik ook allemaal (en helemaal) vlgs. de handleiding gedaan, en dat staat allemaal goed.
 
Ik heb zo het idee dat er iets helemaal fout gaat met die s-video aansluiting.
Achterop die scart plug die in je VCR(videorecorder)gaat, zitten daar, behalve een s-video ingang, ook gewone cinch ingangen(geel, rood, wit)?
Vaak zit er dan ook een IN en OUT schakelaar op, die moet op OUT staan.
Probeer dan eens met een gewoon "huis, tuin en keuken" cinch-->cinch kabeltje de boel aan te sluiten.
Voorlopig alleen even voor de video.
Dat houdt dus in, vanuit de gele op de scart plug in de gele op je 500 kaart.
Studio 10 opstarten, je VCR aanzetten en een band laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
De ene kant is gewoon een scart aansluiting en aan de andere kant zit alleen een s-video aansluiting die in de 500 kaart zit, en een aansluiting (pennetje) die in de geluidskaart zit. Het is gewoon een scart connector waar 2 kabels uitkomen van 2 meter lang met aan 1 kabel de s-video connector en aan de andere kabel een geluidsconnector. Er is dus niets te zien van geel/rood/wit. Vlgs. de verkoper (en de handleiding) zou dit moeten werken, maar je kan heel goed gelijk hebben dat het aan de aansluiting ligt. (wat is een cinch kabeltje)?
 
Cinch of tulp plug, is zo'n plugje dat in 99 van de 100 CD spelers, cassettedecks etc gaat.
Dat zijn die kabeltjes met een rode en witte plug.
Kijk, het is maar een vermoeden hoor, ik weet het niet zeker.
Maar wat ik wel zeker weet is dat ik mijn VCR ook niet met een s-video kabel aan de praat krijg op mijn PC.
Zeker wanneer het een VCR is van een aantal jaren gelden, zijn die vaak daar nog niet op voorbereid. Net als een hoop wat "ouder" TV's. Dat werkt gewoon nog niet.
 
Maar achter op die kaart zitten alleen 2 s-video (waarom 2?) aansluitingen, 2 gele aansluitingen (waar een pennetje in past) en een iee aansluiting. Dus een witte/rode/gele past daar niet eens in. Toch nog maar eens langs gaan bij een computerwinkel?
 
Het hangt ervan af waarom ze die hebben verkocht?
Wanneer je hebt gezegd dat het om een Digitale videocamera gaat of een VCR met s-videoaansluiting is het heel logisch.
Hou me ten goede, misschien heb ik het bij het verkeerde eind, maar IK heb het nooit aan de praat gekregen met s-video, maar dat kan ook betekenen dat IK het niet goed heb gedaan.
Even wat extra navraag bij de winkel in kwestie kan nooit kwaad natuurlijk en het is mooi weer op het moment.
 
Ja, gelukkig is het eindelijk knap weer maar ik kom niet verder dan de tuin. Mijn vrouw heeft nieuwe kabels gehaald en ik heb nu het volgende:
Een scartstekker met 4 aansluitingen achterop en een in/uit schakelaar. Een kabel met 2x s-video (1x in de scart en 1x in de kaart). Een kabel met aan een kant een rode en een witte connector (in de scart) en aan de andere kant een stekker (in de audigy).
Volgens de winkel moet dit goed zijn en dat lijkt mij ook, maar ik heb nog steeds zwart beeld.
 
Gaan we proberen of het aan de s-video ligt.
Stop bijvoorbeeld de rode cinch plug van de kabel even in de gele input achterop de scartplug.
Scart op OUT zetten.
De andere rode plug van de kabel even in de gele input van de 500 kaart.
En dan vergeten we de audio even, dat komt later.
Dan is er vast een configuratiescherm van de 500 kaart waar je kunt instellen of het een analoog of s-video input signaal betreft. Die zet je dan op analoog.
Dan in de instellingen in Studio even controleren of alles nog goed staat.
Dus input video op die 500 kaart.
 
Ook dit mag niet baten. van alles geprobeert maar het scherm blijft zwart. een configuratie scherm voor de kaart zelf is er niet. Alleen softwarematig is het e.e.a. te configureren en dat staat volgens mij en het boekje allemaal goed. Onder apparaatbeheer staat de 500 als zijnde correct werkend. Ik heb internet afgeklappert, in veelgestelde vragen gezocht bij pinnacle, en de help functie doorgespit, maar nog steeds zonder resultaat.
 
Wanneer er een analoge kabel loopt van de VCR naar de 500 kaart en Studio is opgestart en goed geconfigureerd en de VCR heeft er een band met beelden in zitten en die loopt, zou het moeten werken.
Ik zou het echt niet meer weten.
Iemand anders?
 
De bekabeling zou nu echt goed moeten zijn, ook volgens het boekje. Ik ben, niet gehinderd door enige kennis, vol goede moed aan de gang gegaan, maar zie het nu toch even niet meer zitten. De instellingen en alles zouden goed moeten zijn evenals de bekabeling, maar ik blijf zwart beeld houden. Het is wel raar dat als ik opneem er een bestand (bijv. video 1) wordt aangemaakt, en dat dit dan ook een paar gb aan data bevat. Als er niks opgenomen zou worden dan zou zo'n bestand toch leeg moeten blijven. Ik ga weer zoeken. Misschien is er iemand te vinden die een zelfde probleem had.
A.J. in ieder geval hardstikke bedankt voor de tijd en de moeite :thumb: !!
mvrgr. Martin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan