zoveel mogelijk op een dvd krijgen , als data

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
502
ik heb een aantal bestanden ,
ik wil ze op een dvd zetten
ze hoeven niet afspeelbaar te zijn op een stand alone dvd speler , ik moet ze allen kunnen openen op mijn computer gewoon als data enzo ,

ik denk dat ik ze dan moet inpakken met winrar ozoiets , maar ik weet niet precies hoe dat moet ,
kan iemand me helpen >>??
ik heb wel een stuk of 80 bestanden en ze zijn ieder iets van 150 mb
 
Ik neem aan dat je avi of mpg bestanden bedoelt dan.
Ik denk dat rarren, zippen of wat dan ook heel weinig winst op zal leveren, zoniet verlies in sommige gevallen. Deze bestanden bevatten namelijk al gecomprimeerde data en omdat dit video en audio specifieke algoritmen zijn, zijn deze veel efficienter dan zip of rar. Het enige wat je dus enigzins succesvol comprimeerd zijn de avi of mpg containers en die bevatten niet zo gek veel overhead. Ik ben benieuwd of je winst op die overhead de overhead op zip of rar headers compenseert.
Als je ze comprimeert kan je ze iig niet meer afspelen zonder ze eerst uit te pakken (of je moet linux draaien).
 
hmm ????

sorry dat snap ik even niet , :( , ik ben niet zo'n expert ,
ik snap niet wat je bedoeld met overhead ?
is dat een programma om zeg maar te zippen
het zijn trouwens rm bestanden ,

dat ik ze niet meer kan afspelen zonder uit te pakken dat maakt niet uit , als ik maar het "uitpakprogramma" kan downloaden
 
Overhead:
De video en audio data in het rm bestand is gecomprimeerd. Dit valt niet te verbeteren door zip of rar. In het rm bestand staat ook nog informatie over de video en audio data, zoals bijvoorbeeld speelduur, bitrate enz enz.
Meestal is deze informatie niet gecomprimeerd en is het maar een heeeeel klein gedeelte van het rm bestand. Deze info is nodig voor de player om te kunnen snappen hoe hij het moet afspelen en decomprimeren.
Als je zo'n bestand gaat zippen of rarren heeft een zip of rar programma ook wat gegevens nodig om te weten hoe hij het moet uitpakken, zoals bijvoorbeeld de originele grootte.
Dus 99,9% van het rm bestand valt door zip of rar niet te verbeten, slechts die 0,1%. De winst die hij kan behalen over die 0,1% te zippen kan gelijk of kleiner zijn dan de informatie die hij in het zip bestand moet zetten om het te kunnen uitpakken.

Om een lang verhaal kort te maken:
Als je een rm bestand kleiner kan maken door het te zippen, denk je niet dan dat de ontwerpers van het rm formaat dit ook al bedacht hadden? Het hele idee van rm bestanden is dat ze zo klein mogelijk zijn om ze via internet te kunnen afspelen.....
 
:d

klopt natuurlijk , ik wou net al mijn vraag terugnemen , ik bedacht het net ook ,
maar nog 1 vraag dan , ik heb dvd's ieder 4.7 gb

ik heb net ontdekt dat elk bestand ongeveer 70 mb is en soms zelfs minder

Ik hoef alleen de bestanden van de cd te kunnen kopieren zodat ze wel afspeelbaar zijn op de computer , dus ze kunnen als data erop gezet worden ,

dus

100 bestanden
ieder 70 mb
totale ruimte op 1 dvd 4.7 gig

hoeveel past er dan op 1 dvd ? , (sorry ik weet niet hoeveel mb 1 gig is ) :rolleyes:
 
1 gb = 1024 mb
1 mb = 1024 kb
1 kb = 1024 bytes
1 byte = 8 bits
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan