hier zakt mijn broek van af.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Tja......gelukkig voor iedereen zit ik, maar hier word ik toch ècht niet goed van......

Ik heb van de week Giffy gedownload, ik was er zeer content mee omdat ik steeds maar weer problemen ondervond met die witte rand om een plaatje.

Wat schetst nu mijn verbazing: wat ik ook doe in Giffy....er blijft een witte rand omheen staan....gatverderrie!!!!!

Ik heb van de week een hele avond, ik was er echt uren mee bezig, om het in Irfanview, Psp8 en coreldraw voor elkaar te krijgen, ik heb alles gevolgd wat in het forum tevoorschijn kwam, maar niks, noppes, nada!!!
Om gèk van te worden................nu kwam ik op dat kleine programmaatje Giffy terecht en zowaar: het werkte.............ikke blij! Yeah!!

Maar nu ben ik helemaal weer in een dip geschoten....want Giffy werkt óók niet meer.......:( :( :( :(

Heren en dames, wat doe ik in hemelsnaam verkeerd???????
 
Bedoel je dat een gif met een transparante achtergrond wilt maken?
 
Ik gebruik IrfanView daarvoor.
In het menu Save As kiezen
GIF selecteren als formaat
Show options dialog aanvinken (onder)
Save transparent color aanvinken
Choose transparent color during saving kiezen

En dat werkt meestal wel ja
 
Microsoft Photo editor kan het ook, en is ook erg eenvoudig te doen,
www.photofiltre.com gebruik ik ervoor, maar in principe kun je het met bijna elk programma doen wat afbeeldingen kan bewerken, mspaint uitgezonderd :eek:

Ik denk dat het handiger is voor de vraagsteller om aan te geven welk programma de voorkeur geniet, en vervolgens ervoor te zorgen dat het daarmee gaat lukken :)
 
Het zou kunnen dat je twee keer wit in je kleuren palet hebt, dat raak je kwijt door er full color (24 bits) van te maken en daarna weer indexed color. Of misschien is het wit en bijna wit.

Hoe, in welk programma, geef je het weer waarbij het witte randje zichtbaar wordt? In een webpagina kan een randje (border) ook in het stylesheet staan.


Vr.Gr. Egel.
 
dropl zei:
En dat werkt meestal wel ja


Tja, meestal ja......zo heb ik het al tíg keer geprobeerd, maar nu nog steeds noppes, nada, niets!
 
en nu ik de vraag nog eens goed nalees denk ik dat het komt door anti-aliasing (schrijf ik dat zo goed?)
de pixels rondom je eigenlijk object in het plaatje worden geoptimaliseerd op je achtergrond, om de scherpe lijnen te vervagen, daardoor zijn deze pixels echter wel licht afwijkend van kleur.
wanneer je dan een bepaalde kleur transparant maakt worden deze niet meegenomen in deze bewerking.

zoek dus naar die anti-dinges optie en zet deze uit voordat je je foto gaat bewerken en opslaan. achteraf kun je dit niet meer wijzigen.
 
Egel zei:
Het zou kunnen dat je twee keer wit in je kleuren palet hebt, dat raak je kwijt door er full color (24 bits) van te maken en daarna weer indexed color. Of misschien is het wit en bijna wit.

Hoe, in welk programma, geef je het weer waarbij het witte randje zichtbaar wordt? In een webpagina kan een randje (border) ook in het stylesheet staan.


Vr.Gr. Egel.



Dat laatste snap ik niet, egel... en dat eerste: dat geeft ie zelf aan dat ie de kleuren in 24 bit veranderd.

Maar gisteren deed ie het direct, ik weet natuurlijk niet meer met welk plaatje, maar het is toch raar dat nu niets het doet, met welk plaatje dan ook.... misschien kan één van jullie het eens uit proberen? Ik zet hier de plaatjes wel neer...
 

Bijlagen

  • 1.gif
    1.gif
    6 KB · Weergaven: 33
  • Afbeelding66.gif
    Afbeelding66.gif
    15,2 KB · Weergaven: 64
  • Afbeelding9.jpg
    Afbeelding9.jpg
    4,2 KB · Weergaven: 47
hmmm, is het dan ook niet, Sjunnie, anti-alias staat niet aangevinkt.
 
Thea41 zei:
hmmm, is het dan ook niet, Sjunnie, anti-alias staat niet aangevinkt.
Als dat eerder in een ander programma wel aangevinkt heeft gestaan (hetzij bij jou, hetzij bij de maker van die afbeeldingen) ben je alsnog de pineut..., want dan ben je ahw "achteraf" bezig...
Wat ik zo in die afbeelding66 zag heeft het er alle schijn van dat dit het geval is, ik denk dat je dit handmatig aan het uitgummen komt :eek:
 
ja, die afbeelding 66 ben ik zelf al mee aan het knoeien geweest, die moest het niet zijn.
deze wel:
 

Bijlagen

  • Afbeelding5.gif
    Afbeelding5.gif
    17,7 KB · Weergaven: 56
maar ik blijf het allemaal vaag vinden.

het lijkt zo makkelijk, maar ondertussen..........:shocked: :confused:
 
Thea41 zei:
ja, die afbeelding 66 ben ik zelf al mee aan het knoeien geweest, die moest het niet zijn.
deze wel:
Zie je die vervagende rand om die afbeelding?
dat is die anti-alias waar ik het over had....

Je maakt in de regel maar 1 kleur/tint transparant, maar die dikke rand is een hele hoop tinten, daarom werkt het niet.

Je kunt een eind komen als je een dekkingspercentage kunt opgeven bij het transparant maken, maar anders kun je het volgens mij echt vergeten en mag je handmatig aan de bak :(
Nu ben ik echter geen ervaren fotobewerker, dus misschien weet iemand anders hier wél weer een handige tool voor.
 
ik geef het op.......

'ik heb er geen kracht meer voor' (vrij naar gor en geer)


het lukt me vandaag niet, misschien over een tijdje wel weer, maar ik gooi nu de handdoek in de ring!

thanx voor het meedenken!
 
Ik dacht dat je een vierkante rand (aan de buitenkant) had. :)

Als je het wit opvult in de nieuwe achtergrondkleur met een 'verfpot' en de 'tolerantie' hoger zet en 'anti-aliased' aan krijg je dit:

attachment.php


wat tussen ' ' staat kan anders heten in het programma dat jij gebruikt. :)


Vr.Gr. Egel.
 

Bijlagen

  • afbeelding_66.gif
    afbeelding_66.gif
    15 KB · Weergaven: 160
nou, egel, ik heb die groene opgeslagen, met giffy bewerkt, maar nee hoor, het blijft groen!
 
ook in irfanview blijft het groen :mad: :mad: :mad: (zo langzamerhand zie ik er zo uit.....;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan