Bericht binnen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
951
Hoi allemaal
ik heb geen flauw idee waar ik deze vraag moet dumpen, dus doe ik het maar hier...:eek:
Ik heb nu eindelijk een eigen computer met internet... en het lijkt me zo leuk om berichtjes te sturen naar de andere computers in mijn netwerk thuis. Ik ben er op school achter gekomen dat je in cmd met de msg code naar andere accounts berichten kan sturen (kon overigens niet omdat de boel beveiligt was maar toch) maar hier heeft niemand iets als een account naam ofzo, en op allebei deze win89setjes werkt de msg code niet eens.....

WIe kan mij helpen??
 
NET SEND NET SEND {name | * | /DOMAIN[:name] | /USERS} message

Sends messages to other users, computers, or messaging names on the network. The Messenger service must be running to receive messages.

You can send a message only to an name that is active on the network. If the message is sent to a username, that user must be logged on and running the Messenger service to receive the message.
name Is the username, computername, or messaging name to send the message to. If the name is a computername that contains blank characters, enclose the alias in quotation marks (" ").
* Sends the message to all the names in your group.
/DOMAIN[:name] Sends the message to all the names in the workstation domain. If name is specified, the message is sent to all the names in the specified domain or workgroup.
/USERS Sends the message to all users connected to the server.
message Is text to be sent as a message.
 
puppie zei:
NET SEND NET SEND {name | * | /DOMAIN[:name] | /USERS} message

ok dan

net send net send { wat is de naam? hoe kom ik aan de naam? en het domein? en de users???}
 
start / uitvoeren / typen:
net send naam of intern ip van de ontvanger bericht

Voorbeeld:
net send lollige Dit is een test
net send 192.168.2.1 Dit is een andere test

MAAR: (zie bijlage)
Net send wordt ook gebruikt door hackers om via messenger berichten popups op je monitor te zetten.
Ik en mijn vrouw (lol, we zitten 1,5 meter naast elkaar :p) gebruiken D-messenger. (Dmess 2.0.7)
Prima spul, met een paar smileys.
Je kunt files sturen, links en tekst.
Je kunt selecteren naar wie binnen je neterk.
Goed en veilig.
 
Laatst bewerkt:
aha, daar snap ik al meer van, dankje ;)

en ik doe dat dus niet in cmd maar rechtstreeks in uitvoeren... ok dan.

maar binnenshuis, heeft iedereen daar niet hetzelfde IP? dan moet ik dus naam gaan gebruiken.. en hoe kom ik aan de naam van de gebruiker? is dat de naam waarop de computer geregistreert staat ofzo? toen ik bij mijn andere computer namelijk ook m'n internet heb geinstalleerd hoefde ik niet nog een andere naam te geven..
 
na even kijken naar de net send... hij zegt dat ie de code send niet kent. ik moet net help typen om alle net codes te kunnen zien, ik typ net help dus, en daar staat geen net send tussen.....

misschien dat het licht aan mijn oude win98se???
 
98 werkt met winpopup en die is hier te vinden c:\windows\winpopup.exe
 
he wat jammer....

dan kan de ontvanger ook alleen berichten ontvangen als ie winpopup aan heeft staan... en een bericht naar mijn eigen ip sturen lukte trouwens niet via gebruiker, dan gaf ie een foutmelding, en via werkgroep niet, maar ik heb niks bij mezelf ontvangen...

dan toch maar naar dmess misschien...
 
net send is een tool voor win xp (en 2000??)
Probeer anders d-messenger.
 
Laatst bewerkt:
teminste de site dan, en de screens
maar nu ik hem eindelijk kan proberen, blijkt ie niet te werken op 98....
 
Hee mensen,

kan ik net send ook uitschakelen ook al heb ik geen administrator rechten???
 
Je kunt proberen bij services de messenger service uit te schakelen. Of dit perse moet met admin rechten durf ik zo niet te zeggen
 
dat hebben we al vaker geprobeert, maar dat deel is voor de studenten afgeschermd. Is er misschien een manier om dit uit te schakelen via de DOS prompt???
 
Jij wilt hetzelf uitschakelen of wil je een optie om dat remote uit te schakelen?
 
ik wil het zelf uitschakelen omdat er hier over het netwerk gigantisch veel berichten worden verzonden en ik er niet goed van wordt. dus als jij een oplossing zou weten, ik wil het graag proberen.
 
Ik weet niet of jullie gebruik maken van een loginscript anders zou je net stop servicenaam kunnen proberen. Zou zo even niet weten wat de exacte regel moet zijn. Of een batch file aanmaken met die regel erin en deze tijden het opstarten (loginscript?) laten uitvoeren

Als juliie gebruik maken van XP dan sp2 erop zetten als het mogelijk is. Deze zet die service ook uit
 
wij moeten idd wel inloggen op het netwerk.
Moet ik dan de inlognaam zetten als "net stop service(inlognaam)"??
 
Je moet dan als je er gebruik van maakt in het loginscript (dus waar aangegeven wordt welke driveletters gemapped worden) een regel toevoegen. Maken jullie gebruik van active directory? Zoja dan kun je ook eens in de policys rondneuzen of je het daar uit kun schakelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan