Pinnacle studio 10 alleen maar zwart/wit beelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Ik ben hier al een paar dagen mee bezig, maar ik kan het maar niet vinden en pinnacle zelf biedt ook niet al teveel hulp.
Als ik van mijn videorecorder een vhs band wil opnemen krijg ik alleen maar zwart/wit beelden te zien. Achter in de video zit een scartadapter met een s-video kabel en geluid. Het doet verder ook alles wat het moet doen behalve dan dat niks in kleur is. Ik heb overal gezocht naar een oplossing totdat het mij zwart/wit voor de ogen werd. Niets kunnen vinden. heeft iemand dezelfde ervaring en/of een oplossing?
 
Ik denk je instellingen. let op je kunt bij videoinstellingen zeggen. tv tuner of het gele kabeltje of s video. aangezien een videorecorder meestal een tv tuner is. kies dit maar je moet alles in dat rijtje testen. je zou ook kunnen dat je een scart aansluiting in de verkeerde ingang hebt. bij dvd spelers krijg je dat weleens dan zie je geen kleur. maar als je het niet zeker weet ,test hem dan via je grafische kaart of via windows moviemaker. of zet er een tv kaart op,hier zit dan een digitale videorecorder op. je sluit je vhs video op je tv kaart aan en opnemen maar. wat je ook zou kunnen kijken of er op jouw systeem en dan hardware beheer een windows tv audioadaptor zit. kijk upgraden heeft geen zin. je moet als test sowieso een vhs via windows moviemaker kunnen afspelen. anders toch je systeem eens onder de loep nemen. maar een tv kaart van 35 euro. of een upgrade van zoveel. ik denk dat je instelling niet goed staat.
 
"let op je kunt bij videoinstellingen zeggen. tv tuner of het gele kabeltje of s video. aangezien een videorecorder meestal een tv tuner is. kies dit maar je moet alles in dat rijtje testen".

Waar staat dat rijtje?? De aansluitingen moeten wel kloppen denk ik want voor de rest gaat alles prima. Ik heb net gekeken in windows moviemaker en daar is het ook alleen zwart/wit.
 
Laatst bewerkt:
kanyarat zei:
"let op je kunt bij videoinstellingen zeggen. tv tuner of het gele kabeltje of s video. aangezien een videorecorder meestal een tv tuner is. kies dit maar je moet alles in dat rijtje testen".

Waar staat dat rijtje?? De aansluitingen moeten wel kloppen denk ik want voor de rest gaat alles prima.


tv tuner of het gele kabeltje of s video
 
Ik heb net gekeken in windows moviemaker en daar is het ook alleen zwart/wit.
In pinnacle kan ik alleen maar kiezen tussen een samengestelde ingang of een s-video ingang. Met de s-video ingang krijg ik beel (zwart/wit) en geluid, en met de samengestelde ingang gaat er niks. Meer keuzes zijn daar niet.
 
Laatst bewerkt:
De laatste keer dat je hier mee bezig was, had je wel beeld.
Hoe kan dat?
 
Hallo A.J.
Ja dat klopt. Dat beeld had ik ook, en dat heb ik nog steeds. Alles werkt verder naar behoren behalve dan dat het in zwart/wit is. Ik ging er toen (allang blij dat ik beeld had) van uit dat het wel ergens een of andere instelling zou zijn, en dat ik die wel zou vinden. Ik heb me rot gezocht overal maar niets gevonden. Dezelfde vraag heb ik natuurlijk ook op de pinnacle site gezet maar zonder bruikbare reactie. In de pc winkel waar de kabels gehaald verkopen ze ook pinnacle 500 en die hebben mij verzekerd dat het zo moet werken. Dat geloof ik ook, want verder werkt alles prima! Ook in windows moviemaker is het beeld overigens zwart/wit.
 
Ik heb je verteld dat het kan komen doordat de boel op NTSC kan staan terwijl dat PAL moet zijn.
Hoe oud is de videorecorder? Wanneer dat ding niet met s-video weet om te gaan, heb je ook een probleem.
 
de videorecorder is nieuw, en alles staat op pal. Zelf weet ik het niet dus ik luister echt wel naar je;)
 
Dat geloof ik ook wel hahahahaha.
Ik denk toch dat de fout gezocht moet worden in de aansluiting van de scart--->s-video.
 
Gevraagd, en gevraagd, maar ik kom er niet achter. De pinnacle site nog maar eens geprobeert. Wie weet.
 
Kan je video zelf wel s-video aan.
Je kunt wel een s-video kabel in je video steken maar als deze geen s-video uit kan zenden krijg je gewoon zwart-wit beeld.
Als je zeker weet dat hij het wel aankan moet je eens bij de instellingen van je video kijken, bij TVs met s-video is het ook zo dat je hem eerst moet vertellen dat je s-video wil gebruiken anders is het beeld ook gewoon zwart wit.
 
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Er worden zo andere kabeltjes gehaald en dan zou het moeten lukken. Ik hou jullie op de hoogte, dan heeft een ander er misschien ook nog wat aan.
BEELD MET KLEUR! He he, eindelijk heb ik beeld in kleur en met geluid! Het bleek dat de videorecorder geen s-video ondersteund. Ik ging er vanuit s-video in de adapter en de kaart en dat wordt wel via die adapter geregeld op de een of andere manier. Niet dus, alleen maar zwart/wit beeld. Rood/wit in de scart voor het geluid, en het andere eind in de audigy. Geel in de scart en in de pinnacle kaart, In Pinnacle samngestelde ingang selecteren, en verdraaid hij doet het!!!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat in deze thread, maar ook je vorige, al een aantal keren geopperd. :D
Dan bedoel ik dat je video geen s-video ondersteund.
Maar goed, het werkt nu.:thumb:
 
Dat klopt. dat heb ik gewoon niet, of verkeerd, begrepen. Ik ging er in mijn onschuld ook van uit dat dit allemaal vis die adapter zou gaan. maar in ieder geval is er nu beeld, kleur, en geluid, en ik heb hier veel van geleerd.
 
O wat ben ik blij dat het probleem verholpen is ben er zelf ook mee aan de slag gegaan studio10 kijken hoe het mij lukt.
Succes met het bewerken.:D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan