Geripte DVD splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
1.823
Ik heb met DVD-decrypter de inhoud van een DVD op de harddisk gezet.
Met DVD-shrink geprobeerd deze te comprimeren, maar kom niet verder dan zo'n 56% maximale kwaliteit (het betreft een documenaire film zonder features, extra talen en voorfilms etc).

Vraag:
Kan ik het totaal van de naar harde schijf gekopieerde ook 'opdelen', zodat ik - zonder te comprimeren - het geheel op 2 DVD-rw's kan zetten?
 
welke versie dvd-shrink gebruik je???
3.2?
want dan zou het in 1x moeten lukken.:confused:
dan gewoon alles met dvd-shrink doen, dus het analiseren en shrinken regio vrij maken enz.
doe het zelf ook met dvd shrink verklein dan iets van 9gb naar 4.4gb zonder zichtbaar kwaliteits verlies.
(shrink optie op automatisch)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je snapt het dus niet.
De inhoud van de dvd is zo'n 8 GB, die normaal met ~-shrink terug gebracht kan worden naar een omvang die op een 4,7 GB writable past. Daarbij is een teruggang in de kwaliteit tot zo'n 70% voor - normaal - de hoofdfilm acceptable. Daaronder niet meer.

De dvd's waar het bij mij om gaat bevatten zo'n 8 Gb aan - zeg maar - 'hoofdfilm' en dus valt er niets te reduceren w.b. extra talen, menu's en voorfilms e.d.
Hierdoor komt de kwaliteit van het geheel, wil hij op een 4,7 GB writable passen, op ongeveer 56%, wat een zichtbaar slecht resultaat oplevert.

DUS: nogmaals mijn vraag:
Ik wil de naar harde schijf gekopieerde 8GB SPLITSEN, zodat het op 2 DVD's past.
Hoop dat een ander wél een oplossing voor me weet.

Bij voorbaat dank

Valijn
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kunt met Shrink aangeven dat je een deel van een film wilt shrinken. Met de knop met de twee pijltjes naast het kruisje ( schermdump!) geef je het bereik aan. Doe dit twee keer voor elke helft.
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    10,2 KB · Weergaven: 106
Update:
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    23,7 KB · Weergaven: 116
Hoi,

Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar kan alleen een full disk backup maken (zie bijlage).
Een venster zoals jij dat aangeeft heb ik niet
 

Bijlagen

  • Screendump.JPG
    Screendump.JPG
    66,8 KB · Weergaven: 102
Stapje verder,

Als ik op de knop 'Re-author' klik krijg ik wel de mogelijkheden die je aangeeft, alleen die werken niet. Ik kan klikken wat ik wil. Ook als ik de originele dvd als bron neem, kan ik niet doen wat je aangeeft.
 

Bijlagen

  • Screendump.JPG
    Screendump.JPG
    74,8 KB · Weergaven: 87
Wanneer je voor reauthor kiest zie je je schijf- en cd/dvdstations. dubbelklik je dvdstation tot je een lijst met bestanden ziet.

Bij [main movie] kies je (meestal) voor [title 1] of in ieder geval de bovenste van de titels in dat rijtje, die sleep je naar je linker venster waarna schrink de boel gaat analyseren (schermdump).

Zodra hij daarmee klaar is klik je op de knop met twee pijltjes en geef je aan welke hoofdstukken op dvd#1 en welke op dvd#2 moeten komen.
 

Bijlagen

  • Clipboard02.jpg
    Clipboard02.jpg
    19,1 KB · Weergaven: 112
Ok, bedankt.

Het zat 'm inderdaad in dat 'slepen' en toen werkte het .......

V.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan