Draadloze verbinding ExperiaBox KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petra99

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2003
Berichten
139
Probeer al twee dagen, met een nieuwe Toshiba laptop Satellite L20-300, een draadloze verbonding te krijgen via de experiabox.

Ik krijg het niet voor elkaar en KPN ondersteunt dit niet.

Kan iemand hier mij helpen?

HEb het ook al geprobeerd met een vast IP adres, maar ook dat werkt niet? :-(

groets Petra
 
Al op de onderstaande manier geprobeerd?
zie ook https://www.kpn.com/kpn/show/id=1206861/spage=1253179#anchor1214017

1. Hoe sluit ik mijn computer draadloos aan op de KPN Experia Box?
De makkelijkste manier om een computer aan te sluiten op uw draadloze netwerk is met de Gigaset USB-adapter die u vindt in het installatiepakket. Wilt u een extra computer aansluiten, dan kunt u een extra Gigaset USB-adapter aanschaffen (via de monteur).

Een computer aansluiten zonder Gigaset USB-adapter.

Wanneer u een computer heeft met een ingebouwde Wi-Fi adapter of wanneer u een andere Wi-Fi adapter wilt gebruiken, dan kunt u deze aansluiten op het draadloze netwerk van de KPN Experia Box, mist deze voldoet aan de systeemeisen:
Ondersteunt: 802.11g - de KPN Experia Box ondersteunt ook de 802.11b standaard voor de ondersteuning van oudere draadloze netwerkadapters; bij aansluiting van dit soort adapters kan het voorkomen dat de KPN Experia Box voor het gehele netwerk terugschakelt in snelheid

Ondersteunt: WPA-beveiliging door middel van een WPA-PSK sleutel

Oudere Wi-Fi adapters ondersteunen vaak geen WPA, maar slechts beveiliging op basis van het WEP-protocol. Wilt u deze aansluiten, dan kunt u de beveiliging van uw draadloze netwerk aanpassen.

Let op!
Het WEP-protocol is minder veilig dan de beveiliging op basis van WPA. Wij adviseren om indien mogelijk gebruik te blijven maken van WPA.

De Wi-Fi instellingen:

Raadpleeg de handleiding van uw pc of Wi-Fi adapter voor het instellen van een nieuw draadloos netwerk.

Vul bij de naam van het netwerk het juiste SSID-kenmerk in


Bij Beveiligings-type/ Netwerkverificatie kiest u WPA-PSK


Als u wordt gevraagd om de Gegevenscodering, kiest u voor TKIP


Vul bij Netwerksleutel de WPA-sleutel in die u van KPN heeft ontvangen
Wilt u het WEP-protocol gebruiken, dan kunt u de WPA-sleutel gebruiken als WEP-sleutel
 
Petra99 zei:
Probeer al twee dagen, met een nieuwe Toshiba laptop Satellite L20-300, een draadloze verbonding te krijgen via de experiabox.

Ik krijg het niet voor elkaar en KPN ondersteunt dit niet.

Kan iemand hier mij helpen?

HEb het ook al geprobeerd met een vast IP adres, maar ook dat werkt niet? :-(

groets Petra

Misschien kun je even kijken welk type draadloze netwerkkaart in je Toshiba zit want dan weten we waar je het over hebt !
 
uuhh, hoe kom ik daar achter?

is dat dit?:

Draadloze communicatie Compliancy : Wi-Fi®
Netwerk ondersteuning : 802.11b/g ingebouwd
Draadloze technologie : Wireless LAN

Ik denk het niet maar weet niet hoe ik dit moet nakijken...
 
Petra99 zei:
is dat dit?:

Draadloze communicatie Compliancy : Wi-Fi®
Netwerk ondersteuning : 802.11b/g ingebouwd
Draadloze technologie : Wireless LAN

Ik denk het niet maar weet niet hoe ik dit moet nakijken...

Het is in ieder geval iets,maar nog niet alles.

Kijk eens bij:start/mijn computer/eigenschappen/hardware daar zal iets van wlan staan en als je die aanklikt zie je meer informatie omtrent naam,merk,type of natuurlijk in je handleidingsboekje van je laptop ?!
 
Ok,nu is natuurlijk de hamvraag of deze WLan WPA (beveiliging) ondersteunt,want als het goed is heb je een brief van kpn gehad met daarin een WPA code ?!
Heb je ook een cd bij je laptop met daarop de client software voor je WLAn ? Anders zou je die van de site van de producent moeten downloaden.

http://www.atheros.com/

Heb je verder al toegang tot je Experia Box ?
 
Ja verder wel contact ExperiaBox

Zowel bedraad als draadloos werkt goed. De andere laptop werkt met een siemens usb adapter en dat gaat ook goed....

Ik ga eens even verder op onderzoek uit. De KPN is zo "vriendelijk" om niet te helpen bij andere aansluitingen dan hun meegeleverde siemens adapter!
 
`Snap er niets van

en kan het niet uitstaan dat het niet werkt! HEb je een nieuwe laptop, werkt het niet! aargh
 
Petra99 zei:
De KPN is zo "vriendelijk" om niet te helpen bij andere aansluitingen dan hun meegeleverde siemens adapter!

Dat zijn helaas nou eenmaal keuzes die een provider maakt omdat ze oa in de testfase met deze produktcombinatie hebben gewerkt !

Maar ook een afwijkende Wlan kaart moet gewoon werken !
 
Ik heb hier ook een laptop met een Atheros AR5005G erin
ook eerst problemen, maar nu wel draaiend.( zie mijn topic ergens hierboven)
 
HEt werkt

Het was een instelling op de experiabox.

SSID broadcast op "on" gezet. en thats it!:D
 
SSID Experiabox

Petra99
Ik heb ook ondervonden dat het niet werken wil zonder SSID. Terwijl het toch aangeraden wordt om die uit te zetten. Nu heb ik daar niet de onder de experiabox geprinte key ingezet want dan is het makkelijk raden naar de rest (a,b,c,d,) maar een alias.
Ook heb ik een andere key aangemaakt http://www.andrewscompanies.com/tools/wep.asp
verder heb ik problemen als ik de MAC filter wil gebruiken dan werkt het ook nog niet. Deze week PAS DRIE KEER storing gehad, kon niet bellen en ook niet gebeld worden. Dat vertrouwde netwerk van uw KPN.

BrnrdsJng
 
Laatst bewerkt:
Wireless USB Adapter instellen (802.11g)

Dit gaat over draadloze verbinding met Experiabox KPN,

Ik heb bij de configuratie van de wireless usb adapter de wpa psk code van de kpn experiabox ingevoerd en dat werkt bij mij heel goed. Mijn bereik is 100%.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan