Hard geluid 'afgevlakt' bij branden naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Me1

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
13
De laatste tijd ben ik bezig mijn VHS-banden om te zetten naar DVD met WinDVD Creator 2 (van InterVideo). Het opnemen van VHS naar computer (Mpeg 2-formaat) gaat prima. Alle captures zijn goed, met goede kwaliteit geluid, voor zover mogelijk met videobanden.

Als ik de captures heb die ik wil maak ik er met WinDVD een project van, en 'brand' deze op de harde schijf, zodat er twee mappen ontstaan, namelijk: VIDEO_TS en AUDIO_TS (die overigens tot nu toe altijd leeg is).

Het probleem is het branden: ik heb dit gedaan met DVDCopy van Intervideo, dit resulteert in een onafspeelbare DVD. Nu lukt het met Nero Burning Rom wel, hoewel ik dan de foutmelding "DVD-Video files reallocation failed. The resulting DVD-Video might be unplayable. Do you want to continue?" krijg.

De DVD die gebrand is, is helemaal goed, behalve dat het geluid niet hetzelfde is als bij de Mpeg 2 bestanden. Wat bedoel ik hiermee? Het geluid is op de één of andere manier afgevlakt bij hardere geluiden: ze zijn niet meer goed van elkaar te onderscheiden, waardoor mensen die praten helemaal niet te verstaan zijn.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Ik gebruik MPEG Audio. Ik kan ook kiezen voor 'LPCM', maar wilde eerst even jullie om je mening vragen voordat ik het weet probeer (anders is die computer weer 4,5 uur bezig voor niets ;) )

Alvast bedankt!
Tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan