Van VLC naar MP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Hoe maak je van een VLC file een Mp3
 
Nee want ik zie nergens een mogelijkheid om een .vlc file te transformeren naar een mp3. Met Nero gaat het ook niet. Trouwens voor het eerst dat ik een dergelijke extensie tegenkom, welke maloot verzint er nou een nw.(?) extensie waarmee je nergens wat mee kan doen behalven op een vlc speler. En wie dropt zijn muziek als een VLC file. Kan me niet voorstellen dat je zoiets bedenkt er moet dus wel wat zijn om de boel naar een MP3 over te zetten.
 
Uit de diverse fora waar ik wat info heb geprobeert te zoeken blijkt volgens mij dat Vlc niet zozeer een bestandsextrentie is, maar meer een overall player die nagenoeg elke extentie kan afspelen.

Vraag 1] Waar heb je het .vlc bestand vandaan?
Vraag 2] hoe groot is de omvang?
Vraag 3] kun je het ergens posten zodat ik/wij er ook mee aan de slag kan/kunnen?
Vraag 4] Heb je al probeert keihard de extentie te veranderen in .mp3
 
Een gedownloade song via Usenext. Kon alleen afgespeeld worden met een VLC player. Voor het eerst, want ik moest hem nog downloaden, dus was kennelijk toch iets nieuws. Liedje ongeveer 30 meg. VLC player speelt meerdere extensies af. Wie daar nou op zit te wachten? Maar nu ik weer eens ging kijken hadden de liedjes opeens een .flac extensie. Niet te branden met Nero etc en alleen af te spelen met de VLC player, of met een plugin op WinAmp. Misschien om te voorkomen dat er gebrand wordt?? Dus een veiligheidsmaatregel. Of gewoon een idioot die ook weer eens wat anders wil proberen?? Ik zit niet op andere extensies te wachten waardoor het wiel weer uitgevonden moet worden. Ik kan het niet bruikbaar veranderen in .mp3 btw. de .vlc extensie bestaatook hoor en zag het met mijn eigen ogen, alleen afspeelbaar mat VLC player.
 
Confictius

Neem ff een proef abo op usenext en zoek Amadou. Dan kun je precies zien hoe of wat.
 
Gezocht en gevonden met Grabit.

Wat .flac betreft, hiermee kun je er eem mp3 van maken.
 
Herstel, je maakt er een .wav van.... De rest laat zich raden.
 
Nou die .vlc nog. Al is het alleen maar omdat ik verschrikkelijk over mijn strot ga van dat *** vlc spelertje dat elke keer komt opduiken. Ik wil gewoon mijn eigen apps die zijn geïnstalleerd gebruiken. Heeft zelfde irritatie waarde als Quick Time waar je ook niet omheen kunt soms. Zijn dat nou mensen die een vierkant wiel uitvinden om hem in de loop van tijd rond te maken en trots te zijn op het resultaat of zit hier een diepere (technische) bedoeling achter??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan