Poster op A0 formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

elma

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
80
Hoi allemaal,

Weet eigenlijk niet eens of ik hier in de goede categorie zit...

Mijn vraag:
Ik moet een poster maken op A0 formaat met zowel beeldmateriaal (foto's) als tekst. Dit moet vervolgens omgezet worden tot pdf bestand.

Zelf ben ik helmaal niet handig met computers, dus wie helpt mij uit de brand?!

Alvast bedankt!
 
Ik weet ook niet of je dit helemaal bedoelt, maar pdf'jes maak ik altijd met
http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/
Deze doet zich voor als printer onder windows en dan kan je naar die nepprinter afdrukken en krijg je een heel mooi dialog waar je kan kiezen hoe je em op wil slaan....
Dan ga ik er wel van uit dat je software hebt om posters te maken....
 
Vraagje

Hoe groot is volgens jou A0.

Volgens mij was PDF daar niet voor gemaakt.

Mijn cute printer gaat niet verder dan A2.
Voor jou info:
A2 is twee maal A3 en A3 is twee maal A4
Dus A0 is 16 X A4 dus 80 bij 120.

Eric.

P.S. Mijn printer kan het wel aan, maakt dan 16 A4'tjes.
Maar dan moet je toch wel een erg hoge resolutie gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allebei, bedanktvoor jullie reactie. Nu was het dus zo dat ik niet wist in welk programma ik een poster moest maken. Vervolgens ben ik erachter gekomen dat dat gewoon met Power Point te doen is. Dit moet dus gebeuren op A0 formaat en volgens internet is dit 841 mmx 1189mm. Dit moet ik dus bij een copyshop inleveren als zijnde een pdf bestandje zodat het daar voor mij wordt afgedrukt. Als ik in Power Point nu de juiste maat aanhoud kan ik natuurlijk helemaal niet zien of mijn foto's scherp blijven en of de tekst goed leesbaar is... Hoe doe ik dit?!
 
Copy shop

Ik zou maar eens gaan praten met die jongens van de CopyShop.

Als je met Irfanview het bekijkt, kun je inzoomen en zien of het scherp blijft.

Met betrekking tot details. Of je het nu aanlevert als A4 of A0 dat maakt bij PDF denk ik wel uit, maar als afbeelding is dat natuurlijk onzin.

Een afbeelding heeft een bepaalde resolutie meestal uitgedrukt in pixels. Ik denk zelf dat Tiff het hoogste detail niveau heeft.

Als je Jpeg gebruikt wel 100% gebruiken hoor.

Mijn scanner maakt in de hoogste resolutie (en dat is een oudje ze gaan nu nog verder) bestanden van zo'n 200 MB. het is maar dat je het weet.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan