Welke videokaart moet ik kopen? *Update 09-06-06*

Status
Niet open voor verdere reacties.

KwarK

Moderator
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
7.078
Het blijft altijd moeilijk een geschikte videokaart uit te kiezen; iedereen wil namelijk wat anders. Ga je puur voor de performance, wil je iets met een zacht prijskaartje of zoek je de gulden middenweg?

De website ExtremeTech.com heeft 17 van de nieuwste videokaarten getest en de resultaten op één hoop gegooid. Gekeken wordt naar de prestaties in verschillende games (F.E.A.R., Call of Duty 2, Doom 3, Half-Life 2) en, ook heel belangrijk, de huidige prijzen. Deze gegevens worden ook nog eens netjes samengevoegd in een "3DMarks per dollar" en een "FPS per dollar" staatje (FPS: Frames Per Second).

Een prachtige bron van informatie dus, vandaar dat ik jullie er graag even op wil wijzen.



Bekijk het artikel
 
Laatst bewerkt:
*Update* Ook de Nederlandse techsite Tweakers.net wil ons graag een beetje wegwijs maken in de wereld der videokaarten en stelde zichzelf de vraag "welke kaarten zijn ‘hot’, welke interessante kaarten komen binnenkort op de markt en wat is de beste keus met een beperkt budget?" Het antwoord vinden we in de Best Buy Guide die is samengesteld:


Bekijk het artikel
 
Laatst bewerkt:
Dat artikel is nog niet helemaal up to date. Ik zou mensen aanraden om nog even te wachten tot maart/april met het aanschaffen van een nieuwe graphische kaart omdat dan de budget varianten van de 8800 serie uitkomen.
 
Overzicht van Videokaarten

Ik heb een overzicht gemaakt van meest gangbare grafische chips van dit moment (03-2007)
Ik hoop dat deze indeling iets meer inzicht geeft in de verschillende type's die er zijn en wat je er mee opschiet als je bijvoorbeeld gaat upgraden, of een nieuw PC koopt.
Met [CTRL]+[F] kan je op het blad snel een type zoeken.
Klik hier voor het overzicht

N.b. Let op: Het overzicht is slechts een hulp, je kan er geen enkel recht aan ontlenen.
Verder, een paar letters kunnen een groot verschil maken, zie bv de verschillen tussen de X1650 Pro en de X1650 XT.
Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je uiteindelijk koopt. :D


Reacties zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan