Autosave

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzvb

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Berichten
89
Hallo,

Waar worden (bijvoorbeeld) Worddocumenten opgeslagen door Autosave? Stel dat ik met een document bezig ben, de computer loopt vast en ik moet opnieuw starten zonder op te slaan; kan ik uit die map dan daadwerkelijk mijn laatst (of meerdere) bewerkte document openen?

Bedankt,
Jazz
 
Die bestanden kan je terugvinden in de volgende map ga naar start,deze computer,documents and settings, map met de naam van je gebruikersaccount,application data,microsoft,office,recent (je moet wel eerst nog naar extra,mapopties,weergave, zet een vinkje bij verborgen mappen en bestanden weergeven druk op ok). Nu zal je wel de map application data terugvinden.
 
Als aanvulling op de bijdrage van Nielsvds:

Ik heb even rondgekeken in de help van Word maar een echte "Autosave" functie bestaat volgens mij niet (correct me if I'm wrong). Wel bestaat er een AutoRecover functie.

Wanneer Word vastloopt of op een abnormale manier wordt afgebroken en de Autorecover functie aanstaat zal bij het opnieuw opstarten van Word automatisch gevraagd worden het autorecover bestand te laden. Dit betekend dus dat je niet per-sé hoeft te weten waar deze autorecover bestanden worden opgeslagen want Word checkt deze directory zelf al bij het opstarten of er autorecover bestanden aanwezig zijn.

Als je toch wilt weten waar Word de Autorecover bestanden opslaat of dit wilt veranderen (ik werk met de Engelse versie van Word 2003) kijk dan onder Tools, Options en kies "File Locations".

Let er wel op dat wanneer je Word op een normale manier afsluit maar per ongeluk het document daarbij niet opslaat de autorecover bestanden (toch) worden verwijderd. Wellicht kan je dan nog wel een reddingsactie uitvoeren door in de autorecover directory met een tooltje bestanden te undeleten maar succes is hierbij niet gegarandeerd.

Wat je verder kan doen:

Kontroleer of de autorecover optie aan staat: Ga naar Tools, Options en klik dan op het tabblad "Save". Hier moet de optie "Save AutoRecover info every:" aangevinkt staan. Daarachter kan je invullen hoe vaak (aantal minuten) Word een autorecover bestand moet aanmaken. Hier kan je ook een vinkje zetten bij "Always create backup copy" zodat er bij het handmatig opslaan van een document altijd een backup van de vorige versie wordt bewaard. Kost wel extra schijfruimte.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groeten,

Peter
 
niels, peter, bedankt. heb een en ander weer kunnen vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan