niet connectable

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Valkenee

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2006
Berichten
10
Ik zit met het volgende. Ik heb vanochtend een 2e pc in huis aangesloten op een switch zodat de hele familie op internet kan. Ik heb beide pc's als dhcp geconfigureerd met als gevolg dat beide pc's ook daadwerkelijk kunnen internetten.

Maar nu komt het. Ik ben niet meer connectable voor de buitenwereld. In de oude situatie was de pc rechtstreeks op het modem aangesloten en was ik dmv port forward connctable. Maar op de een of andere manier nu niet meer dus. Kan iemand mij aangeven welke wijzigingen ik nog meer moet doorvoeren om opnieuw connectable te zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,

Robert
 
Je kunt meestal niet door middel van een switch internet delen, vaak wil het modem, b.v. van Chello een uniek mac adres hebben, die van de eerste PC.

Wel kan je de eerste PC met een extra netwerkkaart als router laten werken voor de 2e PC, dan zul je ICS moeten gebruiken, of een echte router, die het mac adres van de eerste PC cloont en net doet of dit je PC1 is.
 
Het makkelijkste is inderdaad een router.
Beide pc's als dhcp server instellen gaat ook niet werken.

In de bijlage veel info over netwerken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie. Ik ga het proberen met een router. Paul-RT bedankt voor je bijlage. In die bijlage wordt gerefereerd aan het chello modem. Ik gebruik ADSL van KPN , is er een groot verschil tussen KPN en chello als het gaat om het delen van internet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan