Dazzle 90 --> Zwart/wit beeld --> Probleem!?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruitfreak

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2006
Berichten
5
Beste mensen,

Heb een probleem met Dazzle 90.

Ik probeer video banden die ik jaren geleden uit america besteld hebt om te zetten op dvd.

Maar ik krijg bij meer als de helft alleen zwart wit beeld (staat de instelling op ntsc) geen beeld wel geluid bij instelling op pal en secam.

Iemand een idee. Ik krijg dan hetzelfde beeld als kanyarat: korrelig zwart wit beeld.

Graag hoor ik jullie tips!
 
Dat ligt aan je video recorder waar je de band mee afspeelt.
Althans dat vermoed ik.
Je kunt niet zomaat een NTSC band afspelen op een PAL videorecorder en omgekeerd, dat werkt niet.
 
Hoe is het beeld als je de video op de tv afspeelt?
Is het dan ook zwart-wit ?
 
Heb het alleen getest op PC. Eerst had ik 2 oude videorecorders geprobeerd maar daar had ik totaal geen beeld. Nu heb ik een modernere Sony video recorder waar op staat: Plays NTSC on PAL tv's. Heb 2 videobanden die wel gewoon in kleur afgespeeld worden en de overig 6 niet. En alle banden komen uit de USA.
 
Dan zal je die videorecorder moeten gebruiken om ze in de Dazzle te stoppen.
Wat er met die andere twee aan de hand is, kan ik hiervandaan niet beoordelen.
 
Die 2 andere recorders kunnen waarschijnlijk geen NTSC afspelen. Ben eens benieuwd hoe ik die andere banden nu op mijn PC krijg. De banden die het wel doen zijn trouwens vrij slecht qua beeld kwaliteit en de kleuren laten ook te wensen over (veel te licht vaak).
 
Dat is NTSC.
PAL is veel scherper en heeft meer diepte en is veel kleur echter.
Die banden die wel kleur hebben op die Sony, kan je gewoon afspelen en op e PC opslaan.
Eventueel bewerken en branden die hap.
Het is wel zaak dat je in het videobewerkingsprogramma aangeeft dat het om NTSC beelden gaat.
Wat die andere twee banden betreft kun je wat spelen met de "tracking" van de videorecorder, dat wil nog wel eens helpen.
 
Nou heb nu een video recorder waarbij de banden het wel gewoon doen op de tv (allemaal getest) maar op de pc nog steeds in zwart/wit beeld komen. Instellingen van pinnacle staan op ntsc.

Iemand nog ideeen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan