AVI kan nit afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albatros

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
382
Hoi,

Ik heb een *.avi bestand dat ik niet kan afspelen, omdat er mogelijk een "codec" ontbreekt.
In deze topic lees ik dat je dan bv. K-Lite Mega Codec Pack moet downloaden.
Alleen ik lees nergens wat je er mee moet doen, en of er weer geen overbodige "troep" (spyware) op je pc komt te staan.
Graag antwoord

Albatros
 
Daar zit geen troep in, wel veel overbodige players, b.v., ook codecs die je misschien niet gebruikt, maar je kunt alles zelf kiezen.

En wat je ermee moet doen? installeren.:D
 
degene die je van divx.com afhaalt bevat de Gain (Gator) spyware ... of soms zelfs dashbar ...

nu zit er google volgens de website bij ... ik zie toch nog steeds pc's met die spyware die net de divx codec zo hebben gedownload

ik vertrouw gewoon geen downloads die vroeger (soms zelfs nu) spyware bevatten
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik ga toch maar de K-Lite Mega Codec Pack
Inmiddels gedownload, maar wat moet ik aanvinken? Alles maar?

Albatros
 
Je kunt voor alleen afspelen kiezen, de bovenste players uitvinken, en eventueel ook ffdschow, ik vind dat maar niks.
 
ffdshow is een codec dat, door gebruik te maken van de ffmpeg library, in z'n eentje een enorme berg aan codecs ondersteunt. Weet je zeker dat je geen spyware binnenhaalt, want het ding is open source. xvid is trouwens een open source alternatief voor het commerciele divx.
http://www.xvid.org
http://sourceforge.net/projects/ffdshow
 
Mooi,Het installeren is gelukt.
De *.avi file kan ik nog steeds niet afspelen.
Het programma Gspot (?) geeft overal "n.a" aan.
en "not AVI file, type unknown".
Einde oefening?

Albatros
 
Probleem met de ffdshow vindt ik de verhouding waarin afgepeeld gaat worden, dat heb je niet bij de afzonderlijke codec gebruik, en ook irri bij divx xvid films, zit die filter er weer tussen.

En nee, er zit geen spyware tussen, het is gewoon een verzamelde hoeveelheid codecs, spelers en filters, gekoppeld met een installatie programma.
 
Lange Pier zei:
Probleem met de ffdshow vindt ik de verhouding waarin afgepeeld gaat worden, dat heb je niet bij de afzonderlijke codec gebruik, en ook irri bij divx xvid films, zit die filter er weer tussen.

Vergeef me mijn onvermogen deze zin te lezen en te begrijpen, maar wat bedoel je met 'verhouding' en 'die filter'?
 
Ik vergeef het je.:D

Met die verhouding bedoel ik de breedte hoogte verhouding, die wil ffdshow wel eens veranderen en dan een foutieve, en ffdshow filtert een codec, en soms is dat een andere als die ik wil.

Maar het is mijn ervaring, als je het wil gebruiken en er tevreden over bent, prima.;)
 
Probeer anders voor de gein die avi eens te openen met videolan, kijken wat die zegt. Die is niet afhankelijk van codecs, die doet het uit ze eigen. http://www.videolan.org
 
hier leer ik wat bij ... interessante topic !!

misschien een id voor een tutorial : Codecs ... wat is het, en wat doe ik ermee?
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Rare chinezen die belgen, die weten ook helemaal niets.:p

Wij hebben Wikipedia, jullie lekker niet.:D

Kiek hier maar eens even.
dat gebruik ik ook... maar die dingen weten de computeraars meestal ... maar waar je ze vindt en welke je best neemt ... das misschien het idee bedoelde ik ...

ps: kan ik er wat aan veranderen dat het hier een stelletje ouwehoeren is dat zich met internet enz bezig houdt ? moet maar eens de programma's van belgische programmeurs bekijken .. ik sakker me er rot op ... kunnen die mannen nu echt NIKS ??
(waarom zit ik op helpmij.nl denk je ?)

PPS: de .BE website (voor informatie van regering enz ) heeft 1 miljard euro gekost ... dat ding is zo onoverzichtelijk en rommelig ... jezus
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan