Quicktime en Realplayer stotteren..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
1.582
Hallo,

Beide progjes op mijn pc geinstalleerd om media-bestanden te kunnen bekijken. Alleen is het beeld wel goed maar stottert het geluid heel erg. Eerst alleen in stream geprobeerd dus dacht dat het wat met internet te maken had, maar ik heb een dvd gekocht met tutorials over een programma dat ik veel gebruik maar ook deze stottert met het geluid (beeld weer goed). Ik begrijp er niets van en na herinstalleren nog steeds het probleem.. Ik denk dat het wat met mijn audio-drivers te maken heeft, maar dat weet ik niet zeker. Drivers zijn up2date maar ik heb geen geluidskaart met windows-handtekening. Weet iemand hoe ik weer van dat stotteren in het geluid af kom?

Geluidskaart is Emu 1212m, platform is xp..
 
Lange Pier zei:
Ook de patch geinstalleerd?

Die hier staat.

En de recentste chipsetdrivers voor het moederbord?

Ik heb zo'n drie weken geleden een nieuw moederbord ingebouwd, en gelijk de boel geformateerd. Ik heb toen alle nieuwste drivers van de site's afgehaald dus de drivers voor mijn moederbord/chipsets en de drivers voor mijn geluidskaart zijn up2date.. Ook heb ik toen gelijk de laatste patches geinstalleerd voor de emu-kaart. Helaas, zou ik bijna zeggen want dan was het probleem opgelost. Ook is de onboard geluidskaart uitgeschakeld en werkt de emu-geluidskaart verder helemaal goed. Cubase, wavelab, winamp, mediaplayer (+streamen) werkt allemaal goed. Alleen Quicktime en Realplayer stotteren. Zou het zo kunnen zijn dat beide programma's alleen goed gebruik kunnen maken van drivers/geluidskaarten met gecertificeerde (windows welliswaar) handtekening? Of zou het iets te maken kunnen hebben met active-x daar ik gebruik maak van firefox en IE dus niet mijn default browser is?
 
Dat lijkt mij sterk, het lijkt mij meer een codes probleem.

Ik heb hier een site met de plugins voor Firefox, misschien heb je er wat aan.

De site.

Of een codecpack, zit ook de alternatieve real en quickplayer in.

Die staat hier.
 
Lange Pier zei:
Dat lijkt mij sterk, het lijkt mij meer een codes probleem.

Ik heb hier een site met de plugins voor Firefox, misschien heb je er wat aan.

De site.

Of een codecpack, zit ook de alternatieve real en quickplayer in.

Die staat hier.

Bedankt voor je reactie! De k-lite codecpack staat al op mijn pc en de plugins voor firefox zijn goed geinstalleerd. Het lijkt mij sterk dat het een codec probleem is want een quicktime filmpje moet te kijken zijn met quicktime player. Daar heb je toch geen extra codecs voor nodig? Alles al twee keer geinstalleerd om er zeker van te zijn dat het goed was maar het mocht niet baten. Ik denk dat ik nog één keer alles eraf gooi (de twee players + de twee plugins voor firefox + reg. entry's) en het eens ga proberen met de alternative players. Misschien dat dat wel wil.. Ik heb overigens geen problemen op mijn sblive kaartje in mijn andere pc :confused:
 
Hmm, ik heb nu realplayer aan de gang gekregen. Eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Is inmiddels de derde keer, maar nu pakt 'ie dus wel :confused:

Nu heb ik dus alleen nog het probleem in quicktime. Alternative editie werkte ook niet.. Erg vreemd dit :confused:
 
Eerst alle codec eraf gooien, alle bestanden met de ax extensie uit windows/system32 weggooien, bij apparaatbeheer de codecs deinstalleren, de dll bestanden uit de volgende link opzoeken en weggooien en alleen het K-Lite codecpack installeren.

Lijst met codecbestanden

Kan ook met Codec-Sniper, maar die werkt niet bij iedereen, bij mij ook niet meer, ondanks de runtime bestanden van vb5 en 6.

Hier te downen

Kan een oplosing zijn, en bent tevens van de straat.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan