Internet delen zonder server of extra software

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayme

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2002
Berichten
164
Kan ik een internetverbinding delen met de volgende wensen:

1. 12move fast aansluiting (Sagem USB ADSL Combo Modem geloof ik)
2. PC-1 in ruimte X waar ook de modem staat
3. PC-2A, PC-2B, PC-2C en eventueel ook nog PC-2D in ruimte Y
4. Ik wil graag dat ruimte X en ruimte Y elkaar niet kunnen zien
5. Zonder extra software internetten
6. Afzonderlijk kunnen internetten zonder afhankelijk te zijn van 1 PC

Volgorde: 1.Modem/Router 2. Switch of hub 3. Ruimte X en Y

Bestaat hier een oplossing voor?

-----------------------------------------?????------------------------------------------
 
ja dat kan.
maar vertel heb je een modem met meerdere aansluitingen.
zo nee dan zou een router met meerdere aansluitingen een uitkomst zijn.
 
router is enige oplossing moet je wel een modem hebben die netwerk aansluiting heeft

anders kan je je internet delen via een netwerkkaart maar dan hang je terug af van PC-1
 
Om eerlijk te zijn weet ik niet om precies welke modem het hier gaat. Het is mijn bedoeling om te vergelijken ok ik een Kabel (@Home) of ADSL ga nemen.
De kabel vind ik te traag voor het bedrag van €14.95 p.m. De ADSL verbinding via 12MOVE ADSL FAST (Tiscali) €13,95 p.m. lijkt mij beter om met zoveel PC's te kunnen internetdelen vanwege zijn snelheid (in Kbit/s 2048 / 320). Ze praten over een ethernetmodem maar ik kan i.p.v deze eth.modem toch een ander Modem/Router nemen, die wel geschikt is voor zoveel verbindingen (maar eigenlijk maar 2 hoofdverbindingen X en Y)? Welke moet ik nog uitzoeken....
 
Als het huidige usb-modem buiten beschouwing wordt gelaten, is het een fluitje van een cent;
  1. Nieuwe internetaansluiting met ofwel een modem met enkele fysieke netwerpoorten, ofwel met slechts één netwerpoort en daarachter een (al dan niet draadloos) router/switchje.
  2. Alles op elkaar aansluiten, op de lokale computers instellen dat ze DHCP ontvankelijk zijn (hoef je meestal niet in te stellen, want dat is een soort standaard).
  3. Werkgroepen op alle pc's anders noemen.
  4. Eventueel met niet-eenvoudig bestanden delen (WinXP) of sowieso (W2K) instellen dat enkele authenticated users (of Nederlands equivalent) toegang hebben tot de pc's (ipv de standaard 'everyone' of 'iedereen' die je aantreft).
Dan ben je er al zo ongeveer.

Bestands- en printerdeling uitzetten in de netwerkeigenschappen, kan ook nog daar bovenop.

Groetje,

Jasper
 
Ok ik ga ermee aan het werk, alvast bedankt voor de hulp :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan