van video camera naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

P.de Gast

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
379
Beste helpers,

Ik heb mijn Sony video camera aangesloten op de pc.
Dit is gelukt dmv een S-video aansluiting (of tulp stekkers R/W/G ook goed wat u wilt (of allebei ....:D )
Wanneer ik Windows Movie Maker open en kies voor:
-Video vastleggen,
-Vastleggen vanaf videoapp.
wordt deze camera niet gedetecteerd.(wel mijn webcam)

Ik kan ook niet vinden hoe ik dit moet doen.

Toch een beetje:
"Als u bijvoorbeeld videobeelden vastlegt met een analoge camera die op een analoge opnamekaart op de computer is aangesloten, selecteert u de analoge opnamekaart als het vastlegapparaat voor deze optie."

Maar waar doe ik dat dan ???

Iemand ??

Alvast Bd

Peter
 
Laatst bewerkt:
Heb je er wel een analoge zogenaamde capturekaart inzitten?
Een videocamera en zeker een analoge, is niet bepaald " plug and play", dus die zal vrijwel nooit gedetecteerd worden door je PC.
 
Dag A.J.,

Hoe kom ik er achter of er een analoge/capture kaart inzit?

Nee, hij wordt idd niet gedetecteerd.
Hoe regel ik dit handmatig ?
 
Dat is ook niet handmatig te regelen.
Het is net als een cassettedeck of videorecorder die je aansluit, het geeft geen signaal af van het apparaat zelf, maar alleen van de beeld of geluiddrager, dus band of cassette.
Een capturekaart is een PCI kaart waar je een s-video of een (gele)cinch plug in kwijt kan.
Het is wel iets speciaals, dus als je die PC nieuw hebt gekocht zit ' ie er over het algemeen niet standaard in.
Of je moet een speciale videokaart hebben met een video ingang of een zgn. TV kaart met video ingang. Lees dus even de manual van je PC door.
 
Ik heb de camera reeds aangesloten dmv een S-video kabel.
Ook de (gele)cinch plug kan ik kwijt (en dus ook evt de rode en witte).

Het gaat erom dat ik niet weet waaren hoe ik die camera kan "selecteren"

(Ik heb r dus een V kaart inzitten...)

Groet,

Peter
 
Wat is een V kaart?
Ik nem aan een videokaart?
De meeste videokaarten hebben GEEN video input, maar alleen een video output.
Ik vrees dat het hier ook het geval is.
 
Sorry voor de spelling.

Okay, ik maak ook wel s een fout.....

Enfin, die camera is toch aangesloten via die S-video kabel....?????
Dus geeft i toch een signaal door naar de PC?

Waar traceer ik dat signaal dan ?
(ik snap het echt niet meer,
sterker nog ik heb bestanden op de PC staan die ik met deze camera heb opgenomen.)
 
Als je al bestanden van die camera op je PC hebt staan, moet je het net zo als de vorige keer doen. :D
Ik vertel je alleen dat je daar een (video)capture kaart voor nodig hebt, die er voor zorgt dat je uitgang(video en audio)van je camera, naar (video en audio)ingang van je PC loopt.
De video, of dat nu met s-video of cinch gebeurt, gaat je video IN van je capturekaart/TV kaart/videokaart in en de audio gaar je geluidskaart in.
Of jij een video/capture/TV kaart aan boord hebt die dat kan, kan ik vanaf hier niet zien.
 
Ja, dat heb ik dus wel.

Ik heb aan de achterkant van de pc de "out" gangen
En aan de voorzijde de "in" gangen

Maar hoe nu verder.
(ja, hoe deed ik dat toen ook alweer ????) :confused:
 
Kijk wat ik vond op:

http://www.microsoft.com/belux/nl/windowsxp/experiences/wmm/faq.mspx

Video vastleggen
- Waarom wordt mijn Sony MicroMV-videocamera niet herkend door Windows Movie Maker?
A. Sony MicroMV-videocamera's nemen video op en geven video weer in de video-indeling MPEG-2. Deze indeling kan helaas niet worden vastgelegd in Windows Movie Maker.

U kunt dit probleem als volgt omzeilen:

• Gebruik de software die is meegeleverd met de Sony MicroMV-videocamera om video van de camera vast te leggen en importeer het resulterende videobestand vervolgens in Windows Movie Maker.

• Sluit de Sony MicroMV-camera op de computer aan via een analoge verbinding, zoals een S-video-kabel of een RCA-kabel, en leg de video vervolgens vast met Windows Movie Maker.

Maar hoe dan ???
 
Als je nog wat geduld hebt, ik heb van de week een klusje om met een tape camera de opgenomen films op een laptop te krijgen of zelfs real time af spelen, digitaal is dat geen probleem, maar die kennis heeft alleen die tape camera, dus dat zal dan even onderzoeken worden hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen.

Misschien moet ik dan zelf een topic openen:( , of hier mijn bevindingen neerpennen mocht je het zelf nog niet hebben opgelost.
 
Thanks Lange Pier,


Daar het mij de vorige keer, een jaar of 4 geleden (per ongeluk), heel simpel is gelukt (toen wist k r bijna nix van af), ben ik zo in de veronderstelling dat het een simpele oplossing moet zijn.
(die jullie mij niet willen vertellen ...:eek: ....:D ...:D ...:D ...:D )

Ik zit me hier dus op te vreten (+ de chips) dat ik het 3 uur later nog niet voor elkaar heb....:evil: :mad: :evil:

Maar goed, geduld wordt beloond .....:love: ...
 
Neem wat te dinken erbij, al die zouten chips enzo.:D

Maar, is dat geen instelling van je videokaart, dat je die ingang open moet zetten? ik heb daar nooit mee gewerkt, heb een tv kaart waarmee ik kan capturen, want bij b.v. de s-video uitgang moet je ook instellen voordat je beeld hebt op je tv.


Ik weet 't wel. maar zeg 't lekker toch niet, neneneneneh.
 
Lange Pier zei:
Maar, is dat geen instelling van je videokaart, dat je die ingang open moet zetten? , want bij b.v. de s-video uitgang moet je ook instellen voordat je beeld hebt op je tv.

Daar staat me vaag iets van bij.....
Ga s verder....:)

Waar zit dat ?
 
Kijk eens bij beeldschermeigenschappen, instellingen en geavanceerd, staan daar misschien instellingen voor het openen van een bepaalde ingang van de videokaart te gebruiken, oftewel een videoingang instellen.

Wat voor een kaart heb je overigens?
 
tis een :

NVIDIA GeForce4 mx 440 with AGP8X

Ik heb ook een draadloze infrarood zender aan de pc hangen zodat ik de films op de tv kan zien. (ivm 2 beeldschermen)

Kan nix vinden om te openen.
( weer n zakki chips dan maar ....:) )
 
Weer een stappi verder...

Ik heb dat in het verleden met : Cyberlink's Power VCR II gedaan
In dat progr. kun je inderdaad switchen van invoer kanaal.......

Maar nog steeds vind i die camera niet.

Nou, ik ga ermee nokken en ga Pasen vieren met de kids...

Fijne dagen en tot na t weekend.

Peter
 
A.J. zei:
Wat is een V kaart?
Ik nem aan een videokaart?
De meeste videokaarten hebben GEEN video input, maar alleen een video output.
Ik vrees dat het hier ook het geval is.


Met een gewone videokaart kun je idd niet opnemen, weet niet wat je de vorige keer gedaan hebt, maar via een MX 440 gaat dat echt niet lukken, die heeft alleen een uitgang.

Toch maar even de manual van de pc of mobo doornemen.
 
Wat jullie beide nodig hebben is een beeldbewerkingsprogramma zoals Pinnacle Studio of Moviemaker.
Daarin kun je aangeven welke input je wilt gebruiken voor de invoer van zowel je video als audio signaal.
Wanneer je dan een capture/video/TV kaart hebt, kun je die selecteren, want die wordt namelijk WEL herkent door je PC.
Het is echt heel simpel.
 
A.J. zei:
Wat jullie beide nodig hebben is een beeldbewerkingsprogramma zoals Pinnacle Studio of Moviemaker.
Daarin kun je aangeven welke input je wilt gebruiken voor de invoer van zowel je video als audio signaal.
Wanneer je dan een capture/video/TV kaart hebt, kun je die selecteren, want die wordt namelijk WEL herkent door je PC.
Het is echt heel simpel.

Ja, ik heb die/dat wel, maar dat zie ik maandag pas hoe/wat de verwerking wordt met een analoog signaal, maar @P.de Gast heeft dat zo te zien niet, vandaar mijn verwijzing naar jouw antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan