Ik kan geen filmpjes meer afspelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelle Vonk

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
36
Geachte leden van dit forum,

Ik zit al heel lang met een probleem, mijn computer is niet meer in staat om filmpjes af te spelen in windows media player, real player of quicktime. Als ik een filmpje probeer af te spelen in een van deze programma's loopt mijn pc volledig vast. Dit is echter heel erg vreemd, want verder werkt mijn pc eigenlijk wel prima. Vroeger, al een tijd terug kon ik wel gewoon filmpjes afpspelen. Hebben jullie enig idee waarom dit probleem zich voordoet en wat ik hier tegen kan doen? De virusscanner en hitman pro zijn er al overeen gewweest.

Dank jullie voor jullie aandacht en vrolijk pasen.

Jelle Vonk


Processor AMD Athlon(tm) XP/MP/4 1916MHz
Display Card NVIDIA GeForce 6200
Memory 512MB
Operating System Microsoft Windows XP
Free Disk Space 19.86GB
Display Card Memory 256MB
Display Driver Version 8.1.8.5
DirectX Version 9.0c
Optical Drive CD/DVD
Sound Card C-Media Wave Device


EDIT: Ik kan wel avi's afspelen!
 
Laatst bewerkt:
Downloads zonder succes

Bedankt voor je reactie.
Ik heb even die download ge-instaleerd, maar zonder resulaat. Daarna heb ik even windows media player opnieuw gedownload, maar helaas geen verbetering.
Hopelijk is er nog een oplossing.
 
ik druf het niet meteen te zeggen, mischien iemand anders?
 
Kijk eens wat dxdiag te klagen heeft (of niet):
start->uitvoeren->"dxdiag" tikken (zonder ")
Kan je vanalles mbt DirectX enzo testen, misschien weet je dan iig wat er aan de hand is
 
Gaat het over één specifiek filmpje wat het niet doet of doen ze het allemaal niet? Probeer eens met Ccleaner je computer op te schonen, een handleiding staat hier en downloaden kan hier.
 
De dxdiag tests zijn allemaal goed doorlopen, geen fouten. Het bestandje heb ik bijgeleverd.
Ik heb CC cleaner gedownload, geinstaleerd en gerunt, wel lekker veel opgeruimd, maar zonder resultaat. Om antwoord te geven op U vraag, alle filmpjes doen het niet. :eek:
 

Bijlagen

  • DxDiag.txt
    45,1 KB · Weergaven: 41
Open eens zo'n film (ik neem aan dat het allemaal avi's zijn?) met G-Spot en kijk eens wat hij doet als je 'render' klikt (onder DirectShow). Die geeft je meer informatie over welke splitter en codecs door windows geladen worden om je avi's af te spelen. Misschien dat daar iets vreemds tussen zit.
http://www.headbands.com/gspot/

ps: spelen mpg's wel? Probeer anders ook eens een mkv: http://www.matroska.org/ als dat allemaal wel goed draait, dan is het iig niet DirectShow wat crasht.
 
Goed om te lezen dat er weer een reactie is.
Ik heb dat g-spot geval gedownload, een filmpje geladen en op render gedrukt. Ziet er normaal uit volgens mij, maar een screenshot vind je in de bijlage.
Dat andere begrijp ik niet echt, wat moet ik nou precies downloaden? Want dat directshow zou het wel eens kunnen zijn. Wat ik begrijp is dat ik een MKV moet downloaden en proberen af te spelen, maar waarmee?


EDIT: Ik ben er zo juist achtergekomen dat avi filmpjes het wel doen. Wat ben ik ook een dumbass. Is dit een goed resultaat? :confused:
 

Bijlagen

  • g-spot.JPG
    g-spot.JPG
    77,3 KB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:
probeer ook eens VLC mediaplayer http://www.videolan.org/vlc/ hier heb ik zelf hele positieve ervaringen mee. als ik wel eens moeite had met een andere player lukte het vaak nog wel met de vlc mediaplayer. Trouwens als je computer vastloopt, als je dan opnieuw opstart, krijg je dan nog een foutmelding te zien? of start alles helemaal goed op?

wat je ook kan proberen is om eens te kijken met ctrl+alt+delete wat voor processen je hebt klopen. start eens een filmpje en kijk eens of je kan zien welke processen actief zijn zodra je een filmpje start.

als je spelletjes speelt, heb je dan ook problemen of is het echt alleen maar bij filmpjes?
 
bork zei:
probeer ook eens VLC mediaplayer http://www.videolan.org/vlc/ hier heb ik zelf hele positieve ervaringen mee. als ik wel eens moeite had met een andere player lukte het vaak nog wel met de vlc mediaplayer.
VLC speler speelt hem houterig af, maar ik zie dan dus geen beeld. Een zwart schermpje dus, voor de rest loopt mijn pc dan half vast.
bork zei:
Trouwens als je computer vastloopt, als je dan opnieuw opstart, krijg je dan nog een foutmelding te zien? of start alles helemaal goed op?
Alles start helemaal goed op.
bork zei:
wat je ook kan proberen is om eens te kijken met ctrl+alt+delete wat voor processen je hebt klopen. start eens een filmpje en kijk eens of je kan zien welke processen actief zijn zodra je een filmpje start.
Ik heb net even gekeken naar die processen, maar geen vreemde dingen.
bork zei:
als je spelletjes speelt, heb je dan ook problemen of is het echt alleen maar bij filmpjes?
Alleen bij filmpjes. Avi's doen het wel.
Sommige filmpjes wil g-spot trouwens niet renderen, het effect is dan hetzelfde als bij het afspelen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien even een stukje uitleg over hoe films spelen:
Windows Media Player, BSPlayer en consorten spelen films af via DirectShow. DirectShow is een onderdeel van windows. DirectShow (DS) splitst een filmbestand dmv een splitter in een video en een audio stream. Die splitter kan met windows meegeleverd zijn (voor avi bijv), of door iemand anders ontwikkeld zijn (mkv bijv). Dan laadt DS codecs om de gecomprimeerde video en audio data de decomprimeren. Codec is een afkorting voor encoder/decoder. Om via DS een filmbestand af te kunnen spelen moet je dus een splitter hebben voor de container (avi, mpg of mkv,etc) en de juiste codecs. Codecs worden geidentificeerd door een zgn FOURCC. Dat is een 4 letterige code die het codec identificeerd, zodat DS weet welk codec gebruikt moet worden. Voor video kom je vaak DX50, DIVX of XVID tegen. Audio is vaak in mp3 formaat, maar er zijn er nog wel wat meer. G-Spot geeft je informatie over welke splitter en welke codecs gebruikt worden om je film af te spelen via DS.
Het kan dus goed zijn dat de ene avi wel goed speelt en een andere geen video of audio weergeeft, omdat DS een van de juiste codecs mist. Daarom raden mensen hier vaak aan om een codec pack te downloaden en te installeren. Dit is een hele verzameling van de meest voorkomende codecs in 1 installatie bestand. Je vindt hier wel ergens een linkje naar zo'n codec pack, deze vraag komt nogal vaak langs.
VideoLan daarintegen maakt geen gebruik van DS. VideoLan is een player die afkomstig is uit de Linux wereld en naar windows geport is. Deze heeft zijn eigen video en audio bibliotheek bij zich, nl libavcodec en libavformat van het ffmpeg project (en nog wat andere open projecten als xvid, enz). VideoLan speelt dus meestal films die met DS problemen geven wel gewoon af.
 
Download eens Sherlock met dat programma kan je zien of je misschien toch een code mist.
 
huijb zei:
Download eens Sherlock met dat programma kan je zien of je misschien toch een code mist.
Sherlock was inbegrepen bij K-lite codecs. Ik mis geen codecs, maar ik heb even een bestandje gemaakt. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Codecs.txt
    39,2 KB · Weergaven: 53
Dus even een récume, avi doet het wel, al het andere doet het niet? Klopt dat wat ik zeg?
 
Poe, ik heb het internet afgestruind maar kwam niet tot een oplossing. Je zou eventueel eens Media Player Classic kunnen downloaden eens zien of het daarmee wel gaat. Ga voor deze versie mpc2kxp6490.zip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan