kleur weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.bone-m

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Berichten
142
Bij een paar films die ik heb gedownload en gebrand op DVD, kan ik deze films bekijken zoals ze horen te zijn: in full color. Stop ik de DVD in mijn Sony HDR 900, dan blijkt dat de films zonder kleur worden weergegeven.:( Dit is niet bij alle films het geval. Ik brand met Nero of met Alcohol 120%. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
 
Het kan zijn dat die filmns die in zwart-wit worden weergegeven in NTSC zijn opgenomen.
Zit er op die Sony de mogelijkheid om naar NTSC te schakelen?
 
Kan dat niet vinden. In het boekje staat dat er gebruik wordt gemaakt van het PAL-kleursysteem voor het opnemen en het PAL- of het NTSC kleursysteem voor afspelen.
 
is de dvd recorder met een full feature Scart kabel verbonden (dikke kabel) ?
en is je tvtoestel in staat NTSC weer te geven ? anders blijft het zwartwit; ik heb de output van mijn dvdspeler in RGB moetten instellen omdat in orde te krijgen
 
TV hangt met een Euro Scart kabel aan de DVD recorder. Of de TV in staat is NTSC weer te geven? Ik weet het niet. Het is een beestje uit de vorige eeuw, n.l. 1992 of daaromtrent. En dat lijkt me vrij oud, toch?
 
Ga ik proberen. Allemaal bedankt voor het meedenken :thumb:
 
het zal eerder aan je DVD speler liggen dan aan jet TV.
 
Lijkt me niet aan de DVD speler te liggen, anders zouden alle films zonder kleur moeten worden afgespeeld en dat is niet het geval.
 
Tuurlijk niet.
Want jij hebt die films gedownload en weet niet welke in het NTSC en welke in het PAL format zijn uitgevoerd.
 
Ben er door het programma IfoEdit achter gekomen dat de films in NTCS staan. Mijn DVD recorder zover gekregen dat hij dat formaat wilde weergeven, maar ik krijg nog steeds 'zwart/wit' films. Dus: tv waarschijnlijk niet geschikt voor NTCS.:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan