AlbumArt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deejay59

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
120
Hoi allemaal,

Ik heb zo'n 3500 Mp3tjes om mijn comp staan.
Onlangs wou een vriend van mij weten welke liedjes ik zoal had. Geen probleem : effe afprinten met "Treeprint", een progje waarmee je alle bestanden van één bepaalde map in een '.txt'-bestandje wegschrijft.
Daar zag ik echter dat er een heleboel ".jpg" in diezelfde map stonden, allemaal beginnend met de naam AlbumArt. Dit zijn waarschijnlijk thumbnails die Windows Media Player gebruikt. Die jpgeetjes zou ik kwijt willen, maar als ik in die map kijk vind ik ze nergens terug (ook niet als ik "verborgen bestanden weergeven" aanklik). Zelfs zoeken met *.jpg helpt niet.
Hoe krijg ik die bestandjes weg (kwestie om toch maar weer wat geheugen vrij te maken)???

Alvast bedankt,

Geert.:p
 
Start Windows Media Player. Ga naar Extra >> Opties..

Zorg dat de vinkjes zijn weggehaald bij volgende opties:
wmp_nofile.gif


wmp_nofile2.gif

(klein stukje tussenuitgeknipt)

Dat zou moeten verhinderen dat er nog meer wordt binnengehaald. Nu moet je proberen die bestanden te dumpen. Dit jpg-bestanden zijn zogenaamde super hidden files. Die krijg je zelfs met de weergave aangepast in de verkenner niet te zien. Het simpelste is de verkenner uit NERO te nemen. Als je toevallig Nero hebt, doe je of je een DATA-compilatie wil maken en kijk je in de bestandsbrowser die mappen na... je zal zien dat je daar die jpg-bestanden wel ziet.

Als je geen Nero hebt, dan zal je hetvolgende moeten uitvoeren bij start >> uitvoeren...

ATTRIB -s -h "c:\pathnaarjebestandsmap\*.*"

en ok drukken.
Daarna zouden de jpg-bestanden in die map zichtbaar moeten zijn.

James :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan