codecs

Status
Niet open voor verdere reacties.

manno

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
175
Hallo
Ik heb een probleem met het afspelen van
filmpjes .avi, ik heb opmijn pc diverse muziek
mp3, en foto's.
Maar ik heb alles wat codecs betreft geprobeert
maar telkens geen beeld, wel muziek en foto's.
k - lite mega codeck pack.
Ik heb ook veel mediaplayers geprobeerd en
onlangs hoorde ik dat je media player classic
dat die alles afspeelt.
En nu bij openen met krijg ik een foutmelding:
The following pin(s) failed tot find a connectable
filter.
avi splitter, stream 00
Wie kan me hiermee helpen?
Alvast bedankt,
manno
ps ik heb amd athlon 64 3200, 1024mb DDR, videokaart nvidia geforce fx5500 256mb
 
Probeer eens het programma G-Spot. Deze geeft je informatie over de FOURCC (de codec identificatie 4 letters/cijfers). Als je deze kan achterhalen kan je daarop googlen of ff hier aangeven welke dat is, dan zoeken wij
http://www.headbands.com/gspot/
 
Kan ook zomaar kunnen dat je er teveel filters op hebt staan, met het tooltje Codec Tweak Tool, wat in K-Lite zit, deze aanpassen.

Of eerst alles deinstalleren, ook de audio en videocodecs in apparaatbeheer, alles wat eindigt met de extensie "ax" in de windows\system32 map ook verwijderen en K-Lite Mega Codec pack opnieuw installeren op alleen afspelen, zonder de players te installeren.

Ook met Codec Sniper kun je de codecs verwijderen, alleen werkt dat tooltje niet bij iedereen.
 
Hallo
Ik kan bij de link van Gspot niks vinden eerlijk gezegd weet ik ook
niet waar ik moet zoeken en wat precies ik moet zoeken?
En de codecs is al een keer gedeinstalleerd, dit is de tweede keer
dat ik het pack al download, omdat ik las dat de media classic player
alles afspeelt, maar zie foutmelding.
Weet iemand nog iets voor mij dat ik de het beeld weer zie?
manno
 
manno zei:
Hallo
Ik kan bij de link van Gspot niks vinden eerlijk gezegd weet ik ook
niet waar ik moet zoeken en wat precies ik moet zoeken?
En de codecs is al een keer gedeinstalleerd, dit is de tweede keer
dat ik het pack al download, omdat ik las dat de media classic player
alles afspeelt, maar zie foutmelding.
Weet iemand nog iets voor mij dat ik de het beeld weer zie?
manno

Als je alles had gedeinstalleerd en alle codecs had verwijderd, had je nu gewoon beeld gehad, na een herinstall van het K-Lite codec pack, dus is dat niet goed gebeurd.
 
Hallo
Ik heb beide adviezen gedaan, maar teneerste in Gspot kan ik dus wel de code letters en cijfers terug vinden fourcc. maar daar staat zoveel op dat ik dus niet weet welke?
En wat het deinstalleren van alle codecs betreft het ik het tooltje gebruikt codec tweak tool en heb daar eerst alle vakjes geselecteerd en dan ok, maar dat had ik niet moeten doen, want als ik nu iets aktiveer in klite codec dan krijg ik bij meerdere een foutmelding
zoals deze: "er is een fout opgetreden tijdens het laden van ac3 filter.ax", kan opgegeven
module niet vinden.
wie wil mij hierbij adviseren, ik moet wel zeggen dat sommige filmpjes het wel doen, en sommige alleen het geluid.
Die filmpjes heb ik van een digicam met video funktie gemaakt.
Alvast bedankt,
manno
 
Nogmaals, gooi alle codecs eraf en deinstalleer deze in apparaatbeheer.

Met het Codec Tweak Tool moet je niet alles aanvinken, het is alleen een hulpmiddel om bepaalde codecs of filters te laten werken of juist niet.:confused:

En met Gspot kun je ook alle codecs en filter zichtbaar maken zodat je alle bestanden die vermeld worden kunt opzoeken en kunt verwijderen, het is een conflict door een teveel aan filters en codecs.

Of gebruik Videotoolbox, ook wel Videoinspector genoemd voor het opsporen van die codecs en filters.

Hier te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan