verbinding via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
230
Hallo mensen,
Ik heb al sinds een maandje of 4,5 een notebook naast mijn PC. Via een router heb ik verbinding met internet. Het is een chello kabelverbinding. De hele tijd ging het prima maar sinds een week of 2 is het steeds ergernis. Waar het door komt weet ik niet maar ik krijg nu vaak de melding dat er geen netwerken te vinden zijn. Ook komt het voor dat hij het netwerk wel ziet maar dat ik geen verbinding kan maken. Is het nu waarschijnlijk dat dit probleem door de router wordt veroorzaakt? Resetten van de router helpt soms wel, soms niet. Ik kan er niet achterkomen waar dat nu aan ligt.
 
Het zou ook nog aan je modem kunnen liggen, hang een pc eens direct aan de modem.
En indien je dan geen problemen hebt denk ik dat het je router is.
Versta je onder resetten van de router hem 10 seconden uit het stopcontact trekken.
 
Probeer eens een nieuwe firmware voor je router te downloaden en installeer deze eens, kan zijn dat daar een probleem in zit.
 
Firmware is de software van je router waarin je de instellingen invoerd, kun je downloaden op de site van de router fabrikant.
Geef maar even door wat voor merk en type router je hebt en eventueel serienummer.
 
Firmware zul je moeten updaten naar de nieuwste versie kun je downloaden bij E-tech
Alles staat aangegeven hoe men dit uit moet voeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het gedownload maar in mijn router ziet aller er een beetje anders uit.
Ik zie hier wel gewoon een optie " firmware upgrade" maar als ik dan blader naar dat uitgepakte bestand, zegt ie dat het een verkeerde filenaam is.
firmware.jpg
 
Misschien is het nog wat om te kijken wat je signaal sterkte is van je verbinding.
Is deze nog net zo als voor 3 weken terug.

Zoniet dan zou ik eens kijken naar externe invloeden, magnetron aangeschaft, boekenkast verplaatst, ik noem zo maar eens wat.

E-tech is niet het accespoint met het grootste uitzend / ontvangst vermogen en als je bv met een dongel oid in je laptop werkt is de verbinding vaak gauw te zwak.

Lijkt simplel maar dit soort dingen worden vaak over het hoofd gezien.

Als het voordien altijd goed was, zou ik het in eerste instantie niet zoeken bij een firmware upgrade.
Ga je wel upgraden kijk dan wel of dit voor het juiste type router/accesspoint is. Anders doet ie het waarschijnlijk nooit weer.
 
Ik heb zelf niets veranderd maar ik zie de laatste tijd wel vaak een ander netwerk in de lijst die er eerst niet was. Een linksys, onbeveiligd netwerk maar met nauwelijks of geen bereik. Soms vind de PC helemaal geen netwerken, soms vind ie ze wel. De ene keer 3 (mezelf, de buurman en die onbekende) en soms heb ik bereik, ben ik verbonden maar heb ik toch geen internet. Heel wisselend allemaal. Zou het helpen als ik de router dichter bij de PC plaats?
 
En als ik dan toch moet upgraden, hoe weet ik dan of het de juiste firmware voor mijn router is?? Ik heb net opgegeven wat voor ding het is. Het is een kabel/adsl router met het serienummer dat hier een eindje verder naar boven staat.
Ik heb nl. chello kabel en geen adsl.
 
@SJJ heeft wel een goed punt gezien de upgrade van de firmwareversie, er hebben nog al wat wijzigingen plaats gevonden.

http://www.e-tech.nu/Support_Detail.php?supporttitle=Support&link=wireless54&LANG=N
E-tech_WGRT04.jpg

Zou idd eens proberen om eens dichter bij je router te gaan zitten en kijkne of dan je problemen over zijn, de verschijnselen die je noemt lijken er verdacht vel op dat je niet genoeg signaal sterkte hebt.

Misschien wel wijsheid om even je instellingen van je router op te schrijven/ uit te printen, deze staan vaak weer op fabrieks instellingen na een upgrade.
IP adres blijft hetzelfde je kan dus na de upgrade op dezelfde manier je router bereiken onder de standaard fabrieks inlog
 
Ik wil niet te vroeg juichen maar het lijkt nu opgelost. Ik heb de helpdesk gebeld van e-tech (nummer stond op de doos) en het probleem voorgelegd. Per slot van rekening heb ik 5 jaar garantie op dat ding. Deze man vertelde mij dat de netwerkkaart va de draadloze notebook waarschijnlijk bijgewerkt moest worden. Windows heeft de laatste tijd nogal wat beveiligingsupdates uitgevoerd waar sommige netwerkkaarten wat instabiel op reageren.
Nieuwe driver gedownload en geinstalleerd en nu lijkt alles het weer goed te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan