Achtergrond moet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Hoe kan ik op een foto van een beeld de gehele achtergrond in een keer neutraal/egaal maken (bijv wit)? Ik heb dit een keer voorelkaar gekregen alleen weet in niet meer hoe.
 
Met een Colorkey kun je kleuren uitfilteren of vervangen. Met een masker kun je de voorgrond eruit snijden. Welk programma gebruik je?
 
Ik dacht dat het met Irfanview lukte maar kan helaas niet meer terugvinden hoe dit gegaan is, althans het lukt niet meer, met een klik was de achtergrond volledig verdwenen, zonder gummen of wat dan ook. Ik heb Jasc Paintshop and Adobe Photoshop en Irfan View dus.
 
In photoshop zit een tovergummetje waarmee de achtergrond in een keer wit wordt alleen de datum van de foto verdwijnt niet. In Paint van Microsoft zit dan weer echt een echt gummetje waarmee dit probleemloos weggegumd kan worden, maar dat moet in die andere programma's toch ook kunnen?? Ik wil helemaal geen expert worden alleen een paar handige dingetjes weten om foto, s wat beter te maken.
 
Oh en die toverstaf in psp die selecteert wel een achtergrond, maar als je klikt verdwijnt er niks maar gaat er alleen maar wat schitteren?? Terwijl ik denk dat je hiermee wel alles weg kunt krijgen, maar weenie hoe.
 
Hoe haal ik de voorgrond eruit, dus andersom selecteren ipv de achtergrond laten verdwijnen? Met die toverstaf schittert het en als je op delete klikt dan is nog bijna niets verdwenen.
 
Nou dit leer ik in ieder geval nooit. Nu met dat zogenaamde tovergummetje krijg ik ipv vlakke witte achtergrond ruitjes te zien, Eerst nog precies zoals ik wilde gewoon alles weg. Ik wil maar twee dingen weten. Hoe haal ik die achtergrond in een keer weg zoals eerder wel gelukt en hoe pik een op de voorgrond staand onderwerp los van de achtergrond. Met je tutorial lukt het niet.
 
Als ik een programma kende waarmee je met één klik de achtergrond weghaalt, zou ik dat graag ook hebben - lijkt me soms erg makkelijk.
Ik denk dat het je destijds een keer gelukt is bij een afbeelding met een vrij egale achtergrond. Met een ingewikkelde achtergrond is dat absoluut niet

Ten eerste is me dit gewoon gelukt in een keer, maar weet niet meer hoe en in Adobe lukt het met zogenaamd tovergummetje maar dan krijg ik een handdoekruitjes patroon als achtergrond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan