Vreemde bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo, steeds als ik een afbeelding in mijn map AFBEELDINGEN zet, dan krijg ik "tif" en "dat" files in mijn map AFBEELDINGEN. Hoe komt dat en hoe kan ik dat voorkomen?

Martin
 
tif files zijn ook figuurbestanden dus dat kan kloppen. die dat bestanden komen ergens anders vandaan. heb je misschien een programma geinstalleerd wat zijn bestandjes in je map afbeeldingen zet?
 
mcl zei:
Hallo, steeds als ik een afbeelding in mijn map AFBEELDINGEN zet, dan krijg ik "tif" en "dat" files in mijn map AFBEELDINGEN. Hoe komt dat en hoe kan ik dat voorkomen?in
Kun je iets meer info geven?
Waar komen die afbeeldingen vandaan?
Wordt voor elke afbeelding een *.tif én een *.dat in die map geplaatst, of worden afbeeldingen willekeurig als *.tif of *.dat opgeslagen?
Hoe groot zijn die bestanden?
Kun je de *.tif-afbeeldingen normaal openen in een viewer/beeldbewerkingsprogramma?
 
Laatst bewerkt:
Als ik bv een plaatje van Internet download als JPG, dan komt er gelijk een tif van en die tif is niet te openen!

Martin
 
Verwijder je tijdelijke internetbestanden eens. (In Internet Explorer: Extra > Internet-opties > Bestanden verwijderen. Verwijder ook alle offline bestanden.)
 
Ik denk dat het de bestanden zijn waarin Xp de voorbeeldweergave opslaat.

Het is ergens (mapopties oid? :)) in te stellen dat Xp dat niet doet maar dan duurt het wel wat langer voordat je de voorbeelden ziet.


Vr.Gr. Egel.
 
Egel zei:
Ik denk dat het de bestanden zijn waarin Xp de voorbeeldweergave opslaat.
Dat zouden die DAT-bestanden kunnen zijn.
Maar dat JPEG's als TIFF's worden opgeslagen doet me nog het meest denken aan de situatie waarin je afbeeldingen van het web alleen nog maar als bitmap kunt opslaan - en dat is wanneer je map Tijdelijke Internetbestanden vol zit.
En TIFF's en BMP's verschillen niet zoveel van elkaar. Sla een screenshot maar eens in beide formaten op (TIFF dan wel ongecomprimeerd opslaan). :)

attachment.php


Image information in PSP laat van beide dan precies hetzelfde zien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan