lcd tv als computer monitor gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
502
Ik heb een computer met de daarbij behorende monitor
en ik heb een lcd tv :p

kan ik de lcd tv ook gebruiken als pc monitor
zo ja
hoe sluit ik de tv aan op de pc ?
wat moet ik instellen ?

en kan ik er ook games op spelen enzo ?

alvast bedankt :thumb:
 
Het is alleen verstandig om te doen wanneer de lcd-tv een vga aansluiting heeft. Dus zo'n zelfde kabel als die nu van je pc naar de monitor loopt. Een andere aansluiting geeft een zo veel slechter beeld, dat het eigenlijk geen kijken is. Films vallen nog we mee, maar games enzo vragen een veel hogere resolutie en dat is iets wat je tv niet aan kan. Ook internetten zal tegenvallen. Ik heb het eens geprobeerd met een "normale" 100 Hz breedbeeld televisie en het was echt 3x niks.
 
Als je geen breedbeeld monitor hebt is er met de VGA-kabel een nieuw probleem, je kan breedbeeld films alleen in 4:3 verhouding kijken, dus dikke zwarte randen.:eek:

edit: De kwaliteit van de andere kabels is bij onze flatscreen TV ook niet beter dan bagger.
 
ok

dit zijn de volledige specs van dat ding
er is een vga aansluiting geloof ik en ook is de tv hd ready
ik weet niet of ik daarmee iets kan doen maar ok :thumb:

Beeld/Display
Hoogte-/breedteverhouding : 4:3
Helderheid : 450 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) : 350:1
Schermdiameter (inch) : 20 inch
Schermdiameter in centimeters : 51 cm
Schermtype : LCD VGA Active Matrix TFT
Beeldverbetering : Crystal Clear III, Progressive Scan, 2D-combfilter, Active Control, Instelbare scherpte, Instelbare kleurtemperatuur
Schermverbetering : Scherm met anti-reflectiecoating
Kijkhoek (horizontaal) : 176 graden
Kijkhoek (verticaal) : 176 graden
Schermresolutie : 640 x 480p
Responstijd (normaal) : 25 ms

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60, 67, 72, 75 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh

Geluid
Geluidsverbetering : Dynamische bass-versterking
Geluidssysteem : Mono, NICAM Stereo, Dolby® Virtual Surround
Uitgangsvermogen (RMS) : 2 x 5 W
Equalizer : 5-bands

Convenience
Gemakkelijk te installeren : Automatisch van naam voorzien, Automatische zenderinstallatie (ACI), Automatisch afstemsysteem (ATS), Automatisch opslaan, Fijnafstemming, PLL digitaal afstemmen, Plug & Play, Programmanaam, Sorteren
Gebruiksgemak : Automatische volumeregelaar (AVL), FM-radio, Bediening via menu's, Weergave op het scherm, Programmalijst, Smart Picture Control, Smart Sound Control
Type afstandsbediening : RCFE05SMU00
Teletekst : SmartText-geheugen voor 10 pagina's
Afstandsbediening : TV
Aanpassingen van beeldformaat : Compressie 16:9, 4:3, Verbreed 4:3
Klok : Sleeptimer
VESA-standaard : 100 x 100 mm

Tuner/ontvangst/transmissie
Tunerbereik. : FM, Hyperband, S-kanalen, UHF, VHF
Televisiesysteem : PAL, PAL B/G, PAL D/K, PAL I, SECAM, SECAM B/G, SECAM D/K, SECAM L/L'
Video afspelen : NTSC, PAL, SECAM
Antenne-ingang : 75 ohm coaxiaal (IEC75)
Tunerdisplay : PLL
Aantal voorkeurzenders : 100

Connectivity
Aantal SCARTS : 1
Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
Andere aansluitingen : IEC75-antenne, DVI-I, FM-antenne, PC audio in
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : Audio in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-video in

Voeding
Energieverbruik : 55 W
Stroomverbruik in stand-by stand : 1,5 W
Omgevingstemperatuur : +5 °C/+45 °C
Stroomvoorziening : 90 - 240 AC

Afmetingen
Diepte van de doos : 211 mm
Hoogte van de doos : 565 mm
Breedte van de doos : 659 mm
Kleur van de behuizing : Silver Frost
Diepte (met voet) : 217 mm
Hoogte (met voet) : 433 mm
Diepte van het apparaat : 87 mm
Hoogte van het apparaat : 386 mm
Breedte van het apparaat : 583 mm
Breedte (met voet) : 583 mm
Gewicht van het apparaat : 8,5 kg
Gewicht (incl. verpakking) : 11.5 kg
Gewicht van het product : 8,5 kg

Accessoires
Meegeleverde accessoires : Netsnoer, Snelstartgids, Registratiekaart, Afstandsbediening, Tafelstandaard, Gebruikershandleiding
FM-antenne : FM-antenne
 
Jammer

Ik raad het af om het beeld op je tv te krijgen door het over de s-video uitgang en de scart ingang te doen, de kwaliteit is slecht en één video op beide schermen tegelijk afspelen is onmogelijk. Volgens mij (weet het dus niet zeker) kan je de bureaublad dan zelfs niet uitbreiden, dus video's afspelen wordt het dan ook niet.
 
oh :D

ik dacht dat het wel mogelijk was , want het stond in het gebruiksaanwijzingen boekje dat bij de tv zat ;)
 
DVI naar HDMI

Hoi,

Als jou TV HDMI ondersteunt en jou videokaart DVI dan kan je een kabel kopen van DVI naar HDMI en krijg je een goede kwaliteit beeld.

Dan vervolgens kan je door op je rechtermuis te klikken op je bureaublad naar de instellingen gaan van je videokaart en je beeldscherm klonen.

En tot zover ben ik zelf;-) Nu moet ik nog erachter zien te komen hoe je de computer de TV niet als een plug and play monitor kan laten zien, waardoor je de juiste resolutie kan instellen voor de tv.

Ik ben benieuwd of jij nog bruikbare tips binnenkrijgt:confused:

Groeten van Dennis
 
tja , tis al weer een tijdje geleden sinds ik de vraag stelde, ik heb het inmiddels al geprobeerd met de s-video , voor films werkt het prima maar voor de rest is het beeld te klein, de schaal ervan bedoel ik dan

op 2 schermen gaat wel maar kan niet gaan gamen want de muis reageerd oppeens heel langzaam
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan