srtfile sub op avi zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

giraf

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
Berichten
75
Ik`heb een avi bestand en daarnaast een srt file met nl sub?
Mijn vraag is, hoe krijg ik de srt file op de dvd? Ik heb nero 6.
Svp makkelijk uitleggen, ik ben lerende.......
 
Bouw de .avi eerst maar eens met Nero Vision Express om naar DVD bestanden. Kost een uurtje of twee.
Daarna................
 
http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling.htm
.........en volg de handleiding voor "DVD ondertiteling Selecteerbaar". (Stap 1 kun je overigens overslaan, die is in jouw situatie niet van toepassing, m.a.w. jouw eerste actie is stap 2 in de handleiding!)

't komt allemaal goed, maar kijk niet raar op als het de eerste paar keer grandioos fout gaat. Oefening baart kunst!

Suc6!
 
Laatst bewerkt:
In Nero (Vision Express 6) :

DVD maken - DVD video - videobestanden toevoegen

surf nu naar de .avi

Dit bericht had eigenlijk VOOR mijn vorige moeten staan. Dus EERST doen wat in DIT berichtje staat.

Dit zijn overigens klusjes voor in de winter, tijdens lange, donkere en koude winteravonden. Je zal nog heel wat *&^%$# woorden uitspreken voordat je eerste eigen ondertitelde film (perfect) op DVD staat, maar nogmaals, oefening baart echt kunst!
 
Laatst bewerkt:
Wat ik nog vergat..............

ik hoop voor jou dat de .avi ongeveer 700 MB is of zo, want als het een "normale" speelfilm betreft, dan "hoort" de .avi zo'n 700 MB groot te zijn. (Veelal iets meer)

Als je een .avi hebt van 125 mb of zo, ga er dan maar vanuit dat het niet de film is die jij gedownload dacht te hebben / de film is van een abonimabel slechte beeld / geluidskwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan