winamp plugin voor geluidsnivieau

Status
Niet open voor verdere reacties.

nezzo

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2006
Berichten
15
hoe heet de plug in voor winamp die het geluidsniveau van mp3s op een gelijk niveau brengt? zodat niet 1 mp3 zacht afgespeeld wordt en de ander hard.

en verslechterd dit de kwaliteit ook? wat zijn jullie ervaringen hiermee?
 
Is het niet beter om alle MP3's van DBniveau te veranderen, ipv om ze allemaal op hetzelfde niveau af te spelen?

Of doet die plugin dat ook?
 
is dat niet veel werk of kan dat auomatisch?

maar het liefst wil ik gewoon de mp3s origineel houden, stel je voor dat ze gaan vervormen.. daarom lijkt een plugin me makkelijker. als het niet bevalt ******* je die er zo weer af:) en geen geklooi aan de mp3tjes
 
Mja, ik heb destijds een programma gehad dat het gemiddelde van de MP3's bekeek en daarna het volume erop aanpaste.
Ik heb toen geen kwaliteitsdaling gemerkt. De bitrate veranderd immers niet, alleen het aantal decibel.

Helaas weet ik niet meer welk programma dat is. Wellicht dat Audacity dit ook kan?
 
bovendien hoef ik dan alle nieuwe gedownde mp3s niet te veranderen
 
nezzo zei:
bovendien hoef ik dan alle nieuwe gedownde mp3s niet te veranderen

Zit wat in.
Maar mocht je MP3's op een MP3 speler of CD willen zetten hebben we weer verschillende niveau's.

Hoe de plugin heet weet ik niet. Wellicht kun je het vragen op het Winamp forum?
 
XP_PC zei:
Zit wat in.
Maar mocht je MP3's op een MP3 speler of CD willen zetten hebben we weer verschillende niveau's.

Hoe de plugin heet weet ik niet. Wellicht kun je het vragen op het Winamp forum?


daar heb je gelijk in, maar als ik dat doe zet ik toch complete albums erop, en daar is geen verschil in. het zijn de "losse" gedownloade mp3s waar ik last van heb.

mocht ik toch eens een cd maken van losse nummrs kan ik dat altijd nog veranderen voor het branden
 
Bewuste keuze, prima.

Ik kan je alleen nog hierheen sturen: http://forums.winamp.com/

Verder kan ik wel op Google zoeken voor je maar ik weet niet of ik dat vind wat jij wil hebben. Er bestaan vele Winamp plugins.
 
XP_PC zei:
Bewuste keuze, prima.

Ik kan je alleen nog hierheen sturen: http://forums.winamp.com/

Verder kan ik wel op Google zoeken voor je maar ik weet niet of ik dat vind wat jij wil hebben. Er bestaan vele Winamp plugins.


ja ik heb al wat gezocht maar niet echt iets gevonden op google. op winamp vind ik het sowieso lastig om tussen al die plugins de goede te kiezen, wat dat betreft een hooiberg:p

ik had er eens iets van gelezen maar de naam weet ik niet meer, ik zal eens kijken naar het hier genoemde programma als ik thuis ben
 
Rock Steady voor Winamp

Misschien dat je wat hebt aan Rock Steady.
Deze is naar believen instelbaar en na wat experimenten heb je al snel de gewenste stand gevonden, tenminste dat is mijn ervaring.
Succes en andere/betere plugins dan deze zijn van harte welkom.
 
60smusic zei:
Misschien dat je wat hebt aan Rock Steady.
Deze is naar believen instelbaar en na wat experimenten heb je al snel de gewenste stand gevonden, tenminste dat is mijn ervaring.
Succes en andere/betere plugins dan deze zijn van harte welkom.


ja dit is wat ik zocht! hartstikke bedankt:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan