contouren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
9.809
Voor een drukker moeten wij een afbeelding aanleveren, het liefst gemaakt met Illustrator 8.0 en in "contouren zetten". Heeft iemand enig idee hoe dat in zijn werk gaat en wat het betekend?
 
Ik denk dat ze bedoelen dat je b.v. niet in "lagen" mag aanleveren omdat je anders in de knoop kan komen met fonts die jij hebt gebruikt en zij die niet hebben.
 
En als je sowieso de lettertypes niet gebruikt hebt, maar een afbeeldingen van dit lettertype?

We hebben alles naar vectoren omgezet zodat de drukker het kan vergroten zoveel als hij wil. Ik heb het lettertype ook niet, maar zie hem wel degelijk.

Lijkt mij dus prima :thumb:
 
Het lijkt er wel op dat we op de goede weg zijn, bedankt voor de bevestiging erbicom. :cool:
 
Als je een engelstalige illustrator hebt vind je het onder het menu type > create outlines. Je zet er font objecten mee om in vector objecten:
attachment.php

Daardoor hoeft de drukker niet meer exact hetzelfde font te hebben.

Via 'save as' kun je in illustrator opgeven dat het compatibel met 8.0 wordt opgeslagen.


Vr.Gr. Egel.
 

Bijlagen

  • outlines.gif
    outlines.gif
    3,1 KB · Weergaven: 290
Egel zei:
Als je een engelstalige illustrator hebt vind je het onder het menu type > create outlines. Je zet er font objecten mee om in vector objecten:
attachment.php

Daardoor hoeft de drukker niet meer exact hetzelfde font te hebben.

Via 'save as' kun je in illustrator opgeven dat het compatibel met 8.0 wordt opgeslagen.


Vr.Gr. Egel.
Dus het is gewoon een vector georiënteerde afbeelding?
 
huijb zei:
Dus het is gewoon een vector georiënteerde afbeelding?
Ja, maar wel met alle font objecten naar outlines (contouren) omgezet. Volgens mij zijn het beide vector graphics. En ze bedoelen denk ik ook dat je geen bitmap afbeeldingen gebruikt.

Hier vond ik tips van een drukkerij: http://www.hellemans.be/tips.html maar misschien maakt dat het nog ingewikkelder. :confused: Er staat wel steeds: "Alle lettertypes zet je om naar contouren".


Vr.Gr. Egel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan